Начало Калейдоскоп Украйна, Полша и Израел избраха темата за войната в проектите си за Венецианското биенале
4385
Калейдоскоп

Украйна, Полша и Израел избраха темата за войната в проектите си за Венецианското биенале

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 11 Май 2024, 11:57 ч.

Темата за войната е заложена в проектите на Украйна, Полша и Израел на тазгодишното издание на Венецианското биенале. Павилионът на Израел е затворен, докато бъде договорено примирие в Ивицата Газа и палестинското движение „Хамас“ освободи израелските заложници. Полша представя проекта на украинския артистичен екип Open Group и творбата му Repeat After Me II (от англ. „Повтаряй след мен“) с видеоинсталации, показващи бежанци от войната в Украйна. Самата Украйна заложи на проекта Net Making, който събира хора от Украйна и чужбина, за да тъкат заедно камуфлажни мрежи.

Спектакълът на Русенския театър "Бифем" - от Людмила Петрушевская, с режисьор Ростислав Георгиев, е в официалната селекция на Националния театрален фестивал на камерната драматургия и камерните театрални форми във Враца, който ще се състои от 10-и до 16-и юни тази година. Това съобщи пиарът на русенската културна институция Дидо Илиев. 

Той припомня, че преди дни актрисата Ивана Керанова бе номинирана за наградата на Съюза на артистите "ИКАР" - дебют, за ролята си на Фем в същия спектакъл. Режисьорът Ростислав Георгиев е носител на първа награда от Конкурса за млад театрален режисьор "Слави Шкаров", която му даде правото да постави "БИФЕМ" на русенска сцена през сезон 2024/2025. 

Спектакълът ще бъде представен и на 8-и март тази година в Русе.

Клавирен концерт "Шопенови звукови миражи и повествувания" на Атанас Куртев ще се състои в Кюстендил на 25 февруари, в голямата зала на читалище "Братство 1869", съобщиха от читалището. 

В програмата ще прозвучат три ноктюрни, четири импромптюта, пет прелюдии, фантазия, балада, Полонез-фантазия, валсове.

"От Кюстендил, на практика, с този концерт започва голямо европейско турне на проф. Куртев", каза председателят на читалището в Кюстендил Иван Андонов.  Той уточни, че концертът е със свободен вход.

Андонов припомни, че проф. Куртев е голям приятел на Кюстендил и читалището.  Той е художествен директор повече от десет години на провеждащият се в града конкурс "Велики учители", който довежда на сцената на читалището в Кюстендил клавирни изпълнители от цял свят.                      

Американската певица и актриса Лейди Гага е напът да покори за пети път в кариерата си британската класация за албуми с Mayhem, предаде Пи Ей Мeдиd/ДПА, позовавайки се на официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовете. 

Към момента 38-годишната изпълнителка и носителка на 14 награди "Грами" изпреварва соловия албум Ruby на кей-поп звездата Джени от "Блекпинк", който заема второто място в класацията. 

Ако оглави чарта, Mayhem ще стане петият албум на Лейди Гага с подобно постижение след The Fame (2008), Born This Way (2011), Artpop (2013) и Chromatica (2020).

Mayhem е седмият студиен албум на Лейди Гага. Тавата включва 14 песни, сред които хитовото парче Die With A Smile с Бруно Марс. 

Още с излизането си миналия петък албумът получи висока оценка, като според "Гардиън" той отбелязва завръщането към мрачните корени в музиката

Американската Гилдия на продуцентите присъди почетната си награда за визионерство на Линда Обст и Пола Уайнстийн посмъртно за приноса им към професията, умението им да преодоляват пречки и да проправят пътя на бъдещите поколения.

„Линда Обст и Пола Уайнстийн оказаха трайно влияние върху индустрията с новаторската си работа и непоколебимия си ангажимент да подкрепят гласовете на жените“, обясниха в изявление Стефани Алeйн и Доналд де Лайн, президенти на Гилдията на продуцентите, публикувано в сайта на организацията.

„Линда и Пола въплъщават духа на жените, които са преодолявали бариери и са проправяли пътя за бъдещите поколения продуценти. Тяхната визионерска работа включва емблематични филми, които са определяли епохи, наред с непоколебимия им ангажимент да защитават недостатъчно представени теми“, продължава изявлението.

Обст, която поч

Концертът на трио “Брух” в Добрич тази седмица се отлага, съобщиха от Общината.

Според предварително обявената програма музикалното събитие с участието на виолиста Огнян Константинов, кларинетиста Данчо Радевски и пианиста Стефан Врачев трябваше да се състои на 21 февруари в Огледална зала „Нели Божкова“ в Добрич. 

Новата дата, на която ще се проведе концертът, е 2 април 2025 година. Закупените вече билети ще важат без заверка, посочват от местната управа. 

Посетителите ще могат да чуят в програмата произведения на Волфганг Амадеус Моцарт и Макс Брух.

(M)OTHERLAND - ИЛИ МЕЖДУ МАЙЧИНАТА И ДРУГАТА ЗЕМЯ

Затворен павилион и бележка пред него с надпис: „Артистите и кураторът на изложбата ще отворят, когато спре огънят“. Това посреща всички посетители на биеналето, отправили се към израелския павилион. Решението на художничка Рут Патир е „не да отмени експозицията, а е избор в знак на солидарност със семействата на заложниците и голямата израелска общност, която иска промяна”. Желанието на екипа е да покажат проекта си (M)otherland само след като бъде договорено примирие в Ивицата Газа и палестинското движение „Хамас“ освободи израелските заложници.

„Изложбата чака мига, в който сърцата ще бъдат отново отворени за изкуство. Като творец и преподавател съм силно против бойкота в културата. Но смятам за извънредно трудно да представя проект за уязвимостта на живота във времена, когато няма уважение към живота“, казва Патир, цитирана от италианската новинарска агенция АНСА.

Комисари на израелския павилион са Майкъл Гов и Арад Тургеман, куратори на проекта са Мира Лапидот и Тамар Маргалит, а Рут Патир е автор на инсталацията. (M)otherland показва видеоклипове, преплитащи документален филм с 3D анимация. В описанието на инсталацията в официалния сайт на биеналето е посочено, че Рут Патир се изправя пред големите въпроси на живота, като изследва собствените си преживявания. „След като е диагностицирана с генна мутация, която я излага на висок риск от рак на гърдата и рак на яйчниците, Патир се сблъсква с реалността, че нейните репродуктивни органи са се саморазрушили“, разказват организаторите на форума.

Преди това Патир е изследвала разкази чрез анимиране на археологически артефакти. В процеса тя се е заинтригувала от женски фигурки, датиращи от 800–600 г. преди новата ера, разпространени в древния Левант. В проекта си тя използва тези „енигматични фигурки“ - внушаващи ритуали за плодородие и тежестта на женското тяло - като аватари в своята дива, вълнуваща лична одисея. Изоставени жени от минала цивилизация, фигурките в Motherland достигат до нас във времето, независимо дали са непокътнати или по-често счупени, тихи останки от древни войни и кръвопролития. „Те предизвикват заплетеното преживяване на женственост, разрив и скръб, преживяване, което става още по-осезаемо в лицето на опустошенията от войната, разкъсваща региона“, разказват от екипа на биеналето.

Лили Иванова започна своето национално турне от място, наречено „Станция „Радост“ (Joy Station) и в ден 14 февруари, когато светът празнува любовта и виното. Почитателите на първата дама в българската попмузика изпълниха до краен предел клуба, разположен в сърцето на столичния Студентски град. 

В продължение на близо два часа от сцената бяха поднесени 18 от най-хубавите песни в репертоара на Лили Иванова. Прозвучаха шест от седемте сингъла, включени в актуалния албум „24“.

Вечерта бе открита с „Два белега“, а след това – „Студ“, „Сълза“, „Покруса“, „Ветрове“ и „Ненужен спомен“.

Нощта на Свети Валентин огласиха и любовните балади „Чуй душата ми“, „Ако спра да

Монах Авел отново е в България, с нова програма и поредица от концерти в София, Варна и Бургас.

„Идвам при вас за втори път и съм подготвил програма, която включва много нови произведения. Изпълнявам различна музика – от Бах до Пиацола. Има творби на Бах, Моцарт, Шопен, Рахманинов, както и по-модерни композитори – като Пол дьо Сеневил, Алексей Архиповски, Астор Пиацола. Много обичам музиката, която изпълнявам, и която нося със себе си“, казва пианистът.

Музикалното образование той получава в родния град Санкт Петербург – първо в колежа „Римски-Корсаков“, а след това и в Държавната консерватория. 20-годишен заминава за Света гора, където прекарва седем години в Дохиарския манастир. През 2018 г. се връща в Русия и живее във Валаамския манастир, в руска Карел

Иван Иванов, който е управител на фондация „Малък зограф“,  подреди в Сарафската къща в Самоков изложба от дървопластика. 

Той представя няколко пана. Изложбата е по случай предстоящите празници, с която иска да покаже какво е изработил и да поздрави близки и приятели, обясни Иванов. 

В паната, подредени в Сарафската къща, могат да се видят различни композиции. Една от тях изобразява дявола, ангелите и изкушението, което го има в живота, посочи още кураторът. В творбите му могат да се видят още свети Георги, Адам и Ева, Мадона. „Винаги в моите композиции присъстват дяволът и дървото на живота“, каза той. 

Едно от паната разказва за празник на гроздето. В това пано се преплитат сладостта, изкушението, еротиката. 

Иван Иванов бе поздравен и от кмета на община Самоков Ангел Джоргов, който също присъства на о

В Художествена галерия „Николай Павлович“ в Свищов бе подредена изложбата „Що е Стършел свършил“ в рамките на Алековите дни.

Събитието е част от културната програма на празниците, посветени на 162 години от рождението на Алеко Константинов.

Изложбата представя карикатури от фонда на сатиричния вестник „Стършел“, които изданието е събирало през периода на своята дейност. На нея присъстваха представители на общинското ръководство, на културни и образователни институции, граждани и гости.

Връзката ни с редакцията на в. „Стършел“ датира от 1994 г. Галерията представя не само художници, които работят в областта на карикатурата от Свищов, но чрез съдействието на вестника тук са гостували много художници и карикатуристи, каза директорът на галерията Таня Ликова, която е представител на Международна фондация „Алеко

Третият поред филм с любимото мече - "Падингтън в Перу", което отново се оказва в Амазония, е най-гледаният за последният месец у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Търсенето на леля Луси от него и семейство Браун из джунглата са гледали вече 53 240 зрители, а приходите са 667 932 лева.

На втора позиция в първия февруарски уикенд е българската премиера - "Не затваряй очи". Развиващото се с 40 години разлика действие, в което обвиненият в убийство Петър бяга в манастир, а отец Павел търси изгубената си вяра в Бога, е проследено от 5048 зрители и има 61 944 лева приходи от билетите им.

Трети е друг български филм - "Клас `90", разказващ за другарската среща на завършили през 1990 година съученици от гимназия. Празникът, който се помрачава от старите и нови травми, преследващи ги в живота, е видян от 16 191 зрители, като за двете седмици в кината има 205 261 лева

А кога и дали ще видим този проект, зависи от идването на мира.

НЕПОЗНАТИ ТЪКАТ КАМУФЛАЖНИ МРЕЖИ В ЗНАК НА СОЛИДАРНОСТ С УКРАЙНА

„Изкуството няма да ни спаси от бомби и куршуми, но ще спаси съвестта, човечността и ценностите ни“, каза първата дама на Украйна Олена Зеленска в специално видео обръщение при откриването на украинския павилион на биеналето. Тя напомни, че десетки украински художници са работили по време на обстрели и въздушни тревоги, за да може този павилион да бъде отворен, отбелязват от екипа на украинския павилион във Венеция.

Инсталацията на Украйна е озаглавена Net Making. „Създаването на мрежи е едновременно практика от реалния живот и метафора. Хората в Украйна и в чужбина, често непознати, се събират, за да тъкат заедно камуфлажни мрежи. Това е практика, водена от трагедия, но може да функционира и като терапия или социален повод. Това е олицетворение на самоорганизация, хоризонталност и съвместни действия и средство за еманципация“, се казва на официалния сайт на биеналето по повод проекта на Украйна. В диалог с чужденците навсякъде на това биенале, Украинският павилион разглежда темата за другостта - чрез различни лични преживявания на война, емиграция и социална интеграция, допълват от там, отбелязват още те.

Инсталацията включва картини, традиционните практики на тъкане на домашен текстил, характерни за украинската култура, както и архивни видеоклипове, събрани от отворени източници, заснети от цивилни преди и по време на руската инвазия. А плакати, посочващи украинския павилион като „най-близкото бомбоубежище“ са разлепени из цяла Венеция. 

Комисар на украинския павилион в тазгодишното издание на Венецианското биенале е Тарас Шевченко, заместник-министър по европейската интеграция. Куратори на проекта са Виктория Бавъйкина и Макс Горбацки, а авторите на инсталацията са Катя Бучатска, Андрий Достлиев, Лия Достлиева, Даниил Ревковски, Андрий Рачински и Александър Бурлака. 

ДА ПОВТОРИШ ЗВУЦИТЕ НА ВОЙНАТА

„Repeat after Me II“ е заглавието на инсталацията, с която Полша се явява на биеналето във Венеция тази година. Проектът е дело на украинския екип Open Group. Организаторите го наричат „колективен портрет на свидетели на войната в Украйна“. Главните герои на два филма - от 2022 г. и от 2024 г. са цивилни бежанци от войната, които говорят за нея, припомнена чрез звуците на огнестрелни оръжия. А  след това канят публиката да повтаря след тях като в караоке формат. „Съпроводът тук не е от хитови мелодии: това са изстрели, ракети, вой и експлозии — а текстовете са описания на смъртоносни оръжия. Това е саундтракът на една война, която свидетелите се опитват да пресъздадат. Способността да разпознават тези звуци може да спаси живота им и ние сме поканени да научим езика на техните преживявания“, разказват от екипа на сайта на биеналето.

По думите им, публиката може да повтори звуците на оръжията или да се оттегли в безопасното пространство, проектирано да наподобява караоке бар. Но напомнят: „И все пак това не е обикновен бар, като тези, които познаваме - това е учебно място за караоке, прогнозиращо още по-милитаризирано бъдеще. Този призрак ще остане с нас толкова дълго, колкото националистическите империалистически политики се приемат като част от дипломатически компромис“.

Комисар на полския павилион е Бартоломей Сенкевич, министър на културата и националното наследство в Полша. Куратор на проекта е Марта Чиж, а авторите са Юрий Билей, Павло Ковач, Антон Варга от украинския колектив Open Group. 

Както информирахме, форумът бе официално открит на 20 април и ще продължи до 24 ноември. Адриано Педроза е главен куратор на тазгодишното биенале, а темата е „Чужденци навсякъде“. Павилионите на Полша и Израел са във венецианските градини, а този на Украйна - в „Арсенал“. 

Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Балетното студио „Буратино“ отбелязва 60-годишния си юбилей с нов спектакъл
Балетното студио „Буратино“ отбелязва  60-годишния си юбилей с нов спектакъл, наречен  „Там където винаги е по-светло". Премиерата е на  9 юни в До ...
Жерар Депардийо се изправи пред съда в Париж по обвинения в сексуално посегателство
Френският актьор Жерар Депардийо се изправи пред съда в Париж, за да даде показания на втория ден от процеса срещу него за предполагаеми сексуални посегателства срещу две жени на с ...
Фани Ардан и Венсан Перес подкрепиха Жерар Депардийо на започналия срещу актьора процес
Звездите на френското и световното кино Фани Ардан и Венсан Перес са подкрепили Жерар Депардийо на започналия срещу актьора процес за предполагаеми сексуални посегателства срещу дв ...
Мюзикълът „Продуцентите“ ще има премиера в Дом на културата „Борис Христов“
Премиера на бродуейския мюзикъл „Продуцентите“ от Мел Брукс и Томас Мийхън ще има на 28 март в Дом на културата „Борис Христов“, съобщават от пловдивската о ...
Художници от Монтана и региона ще представят свои творби в пролетна изложба
Художници от Монтана и региона ще представят свои творби на пролетна изложба в областния град, съобщиха от Дружеството на художниците „Тенец“. Експозицията, озаглавена ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Изложба на изследователя и фотограф Олег Василев показва в Бургас част от недостъпните територии на Антарктика
Изложба от 24 снимки на изследователя от Българския антарктически институт и фотограф Олег Василев показва в Бургас част от недостъпните територии на Антарктика и работата на бълга ...
Изпълнителите Ерик Босграф, Сабина Йорданова и Явор Генов представят барокова музика на "Мартенски музикални дни"
Блокфлейтистът Ерик Босграф, Сабина Йорданова (бароков фагот) и Явор Генов (теорба) ще представят концерт с барокова музика утре вечер в Русе. Събитието е част от 64-ото издание на ...
Статуя, била в неизвестност над 30 години, е поставена в парка на Историческия музей в Плевен
В парка на Регионалния исторически музей в Плевен е поставена мраморна статуя от типа „Голяма Херкуланка“. Представлява женска фигура, запазена от шията до коленете, об ...
Савина представя новата си песен „Мило мое“, написана в специален момент
Савина представя новата си песен „Мило мое“, написана в момента, когато разбира, че е бременна. „Искаше ми се нещо съвсем различно. След като разбрах, че в мен ра ...
Варненският театър постави за първи път в България спектакъла „Лавандулови момичета“ в сценична адаптация на Шон Маккена
На Международния ден на театъра - 27 март, Варненският драматичен театър „Стоян Бъчваров“ ще предложи на  зрителите премиерата на новия спектакъл „Лавандулов ...
Тикер в 18:00 ч.
Изложба от 24 снимки на изследователя от Българския антарктически институт и фот ...
Начало Калейдоскоп
4385
Калейдоскоп

Украйна, Полша и Израел избраха темата за войната в проектите си за Венецианското биенале

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 11 Май 2024, 11:57 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА

Темата за войната е заложена в проектите на Украйна, Полша и Израел на тазгодишното издание на Венецианското биенале. Павилионът на Израел е затворен, докато бъде договорено примирие в Ивицата Газа и палестинското движение „Хамас“ освободи израелските заложници. Полша представя проекта на украинския артистичен екип Open Group и творбата му Repeat After Me II (от англ. „Повтаряй след мен“) с видеоинсталации, показващи бежанци от войната в Украйна. Самата Украйна заложи на проекта Net Making, който събира хора от Украйна и чужбина, за да тъкат заедно камуфлажни мрежи.

(M)OTHERLAND - ИЛИ МЕЖДУ МАЙЧИНАТА И ДРУГАТА ЗЕМЯ

Затворен павилион и бележка пред него с надпис: „Артистите и кураторът на изложбата ще отворят, когато спре огънят“. Това посреща всички посетители на биеналето, отправили се към израелския павилион. Решението на художничка Рут Патир е „не да отмени експозицията, а е избор в знак на солидарност със семействата на заложниците и голямата израелска общност, която иска промяна”. Желанието на екипа е да покажат проекта си (M)otherland само след като бъде договорено примирие в Ивицата Газа и палестинското движение „Хамас“ освободи израелските заложници.

„Изложбата чака мига, в който сърцата ще бъдат отново отворени за изкуство. Като творец и преподавател съм силно против бойкота в културата. Но смятам за извънредно трудно да представя проект за уязвимостта на живота във времена, когато няма уважение към живота“, казва Патир, цитирана от италианската новинарска агенция АНСА.

Комисари на израелския павилион са Майкъл Гов и Арад Тургеман, куратори на проекта са Мира Лапидот и Тамар Маргалит, а Рут Патир е автор на инсталацията. (M)otherland показва видеоклипове, преплитащи документален филм с 3D анимация. В описанието на инсталацията в официалния сайт на биеналето е посочено, че Рут Патир се изправя пред големите въпроси на живота, като изследва собствените си преживявания. „След като е диагностицирана с генна мутация, която я излага на висок риск от рак на гърдата и рак на яйчниците, Патир се сблъсква с реалността, че нейните репродуктивни органи са се саморазрушили“, разказват организаторите на форума.

Преди това Патир е изследвала разкази чрез анимиране на археологически артефакти. В процеса тя се е заинтригувала от женски фигурки, датиращи от 800–600 г. преди новата ера, разпространени в древния Левант. В проекта си тя използва тези „енигматични фигурки“ - внушаващи ритуали за плодородие и тежестта на женското тяло - като аватари в своята дива, вълнуваща лична одисея. Изоставени жени от минала цивилизация, фигурките в Motherland достигат до нас във времето, независимо дали са непокътнати или по-често счупени, тихи останки от древни войни и кръвопролития. „Те предизвикват заплетеното преживяване на женственост, разрив и скръб, преживяване, което става още по-осезаемо в лицето на опустошенията от войната, разкъсваща региона“, разказват от екипа на биеналето.

А кога и дали ще видим този проект, зависи от идването на мира.

НЕПОЗНАТИ ТЪКАТ КАМУФЛАЖНИ МРЕЖИ В ЗНАК НА СОЛИДАРНОСТ С УКРАЙНА

„Изкуството няма да ни спаси от бомби и куршуми, но ще спаси съвестта, човечността и ценностите ни“, каза първата дама на Украйна Олена Зеленска в специално видео обръщение при откриването на украинския павилион на биеналето. Тя напомни, че десетки украински художници са работили по време на обстрели и въздушни тревоги, за да може този павилион да бъде отворен, отбелязват от екипа на украинския павилион във Венеция.

Инсталацията на Украйна е озаглавена Net Making. „Създаването на мрежи е едновременно практика от реалния живот и метафора. Хората в Украйна и в чужбина, често непознати, се събират, за да тъкат заедно камуфлажни мрежи. Това е практика, водена от трагедия, но може да функционира и като терапия или социален повод. Това е олицетворение на самоорганизация, хоризонталност и съвместни действия и средство за еманципация“, се казва на официалния сайт на биеналето по повод проекта на Украйна. В диалог с чужденците навсякъде на това биенале, Украинският павилион разглежда темата за другостта - чрез различни лични преживявания на война, емиграция и социална интеграция, допълват от там, отбелязват още те.

Инсталацията включва картини, традиционните практики на тъкане на домашен текстил, характерни за украинската култура, както и архивни видеоклипове, събрани от отворени източници, заснети от цивилни преди и по време на руската инвазия. А плакати, посочващи украинския павилион като „най-близкото бомбоубежище“ са разлепени из цяла Венеция. 

Комисар на украинския павилион в тазгодишното издание на Венецианското биенале е Тарас Шевченко, заместник-министър по европейската интеграция. Куратори на проекта са Виктория Бавъйкина и Макс Горбацки, а авторите на инсталацията са Катя Бучатска, Андрий Достлиев, Лия Достлиева, Даниил Ревковски, Андрий Рачински и Александър Бурлака. 

ДА ПОВТОРИШ ЗВУЦИТЕ НА ВОЙНАТА

„Repeat after Me II“ е заглавието на инсталацията, с която Полша се явява на биеналето във Венеция тази година. Проектът е дело на украинския екип Open Group. Организаторите го наричат „колективен портрет на свидетели на войната в Украйна“. Главните герои на два филма - от 2022 г. и от 2024 г. са цивилни бежанци от войната, които говорят за нея, припомнена чрез звуците на огнестрелни оръжия. А  след това канят публиката да повтаря след тях като в караоке формат. „Съпроводът тук не е от хитови мелодии: това са изстрели, ракети, вой и експлозии — а текстовете са описания на смъртоносни оръжия. Това е саундтракът на една война, която свидетелите се опитват да пресъздадат. Способността да разпознават тези звуци може да спаси живота им и ние сме поканени да научим езика на техните преживявания“, разказват от екипа на сайта на биеналето.

По думите им, публиката може да повтори звуците на оръжията или да се оттегли в безопасното пространство, проектирано да наподобява караоке бар. Но напомнят: „И все пак това не е обикновен бар, като тези, които познаваме - това е учебно място за караоке, прогнозиращо още по-милитаризирано бъдеще. Този призрак ще остане с нас толкова дълго, колкото националистическите империалистически политики се приемат като част от дипломатически компромис“.

Комисар на полския павилион е Бартоломей Сенкевич, министър на културата и националното наследство в Полша. Куратор на проекта е Марта Чиж, а авторите са Юрий Билей, Павло Ковач, Антон Варга от украинския колектив Open Group. 

Както информирахме, форумът бе официално открит на 20 април и ще продължи до 24 ноември. Адриано Педроза е главен куратор на тазгодишното биенале, а темата е „Чужденци навсякъде“. Павилионите на Полша и Израел са във венецианските градини, а този на Украйна - в „Арсенал“. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Балетното студио „Буратино“ отбелязва 60-годишния си юбилей с нов спектакъл
Жерар Депардийо се изправи пред съда в Париж по обвинения в сексуално посегателство
Фани Ардан и Венсан Перес подкрепиха Жерар Депардийо на започналия срещу актьора процес
Мюзикълът „Продуцентите“ ще има премиера в Дом на културата „Борис Христов“
Художници от Монтана и региона ще представят свои творби в пролетна изложба
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Март
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Изложба на изследователя и фотограф Олег Василев показва в Бургас част от недостъпните територии на Антарктика
Авансцена
Изпълнителите Ерик Босграф, Сабина Йорданова и Явор Генов представят барокова музика на "Мартенски музикални дни"
Авансцена
Статуя, била в неизвестност над 30 години, е поставена в парка на Историческия музей в Плевен
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.