Начало Тонът на времето Колко далеч ще стигнат Кендрик Ламар и Дрейк във враждата си?
2951
Тонът на времето

Колко далеч ще стигнат Кендрик Ламар и Дрейк във враждата си?

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 13 Май 2024, 08:39 ч.

Нападки, обиди, ругатни, дори насилие вървят ръка за ръка с хип-хопа от доста години и сякаш са се превърнали в неизменна част от тази култура. След известно затишие, поредният епизод вече е факт и основни действащи лица са Дрейк и Кендрик Ламар - две от най-големите звезди на тази музика в последните години. 

Вражда, за която се твърди, че тлее от доста време, вече е открита и според наблюдатели не се вижда краят й. В последните седмици "играта" между канадеца Дрейк и американца Ламар загрубя, макар и засега основно на думи - в нови песни рапърите си оправят взаимни обвинения. Започнаха с обиди, но бързо преминаха към обвинения за сериозни закононарушения като домашно насилие и педофилия. И двамата изпълнители категорично отричат да са престъпвали правилата, отбелязват световните медии.

Словесните им войни в миналото се въртяха около съперничеството кой е по-голямата звезда, но този път двамата изпълнители отидоха доста по-далеч в текстовете на песните, отбелязва АФП.

Сегашният епизод от враждата разпали Кендрик Ламар още през март с песента си Like That, в която участват също рапърът Фючър и продуцентът Метро Бумин. Сингълът е неговата реакция на First Person Shooter на Дрейк и Джей Коул, включен в  албума на канадеца For All the Dogs, появил се през октомври м.г. В него Коул определя себе си, Дрейк и Ламар като "тримата големи" в съвременния рап. Ламар обаче не приема това и твърди, че "само аз" съм най-голямата звезда, както се казва в Like That. 

Дрейк и Ламар са сред най-успешните музиканти в света. Канадецът, който е на  37 години, е носител на пет награди "Грами" и 29 отличия на "Билборд". Той е най-стриймваният изпълнител от мъжки пол в платформата "Спотифай" за всички времена. През 2023 г. се изравни с Майкъл Джексън като солов изпълнител от мъжки пол с най-много песни - 13, стигнали до номер едно в класацията на "Билборд" за сингли, отбелязва изданието.

Кендрик Ламар е на 36 години и е от Комптън, щата Калифорния. Спечелил е 17 приза "Грами" и е единственият музикант извън класическите и джаз жанрове, който е удостоен с "Пулицър"  през 2018 г. за продукцията си DAMN.

В началото на кариерите си - около първата половина на този век, двамата работят заедно и имат съвместни проекти, макар че стилът им е различен. Дрейк залага повече на звучене, което масовата публика харесва, а музиката на Кендрик Ламар е по-лирична и засяга актуални житейски проблеми.

През 2011 г. успехът на дебютните им албуми Thank Me Later на Дрейк и Section.80 на Ламар дава основание да се смята, че те ще бъдат новите суперзвезди на хип-хоп сцената. 

Отношенията им започват да буксуват, след като американецът участва в песента Control на Биг Шон през 2013 г. В нея той се определя като "кралят на Ню Йорк" и отправя признание към  свои колеги, включително и към Дрейк: "Изпитвам любов към всички вас, но се опитвам да ви убия".

Приятелското съперничество се превърна в открити нападки, което беше "неизбежно", е мнението на Андре Джи, автор на сп. "Ролинг стоун", цитиран от АФП. "Хората, които не разбират враждата им, в последните 15-20 години не са се стремили към това да бъдат приемани като най-добрия рапър в историята", отбелязва той.

След като Ламар запали искрата през март, канадският рапър реши да отговори в средата на април, следвайки максимата, че отмъщението е ястие, което се сервира студено.

Дрейк атакува с Push Ups - изпълнение, в което се занимава с ръста на Ламар, номера на обувките му и бизнес делата му. Малко след това излезе и песента Taylor Made Freestyle, в която канадецът се подиграва на американския рапър, че се страхува да издаде музика по едно и също време с Тейлър Суифт, припомня британският в. "Гардиън".

И канонадата от словесни изстрели започна, песен след песен - Ламар реагира с Euphoria и 6:16 in LA, в която Дрейк е наречен "ужасен човек". 

Още същата вечер канадецът отвърна с Family Matters, обвинявайки колегата си от хип-хоm сцената в домашно насилие над половинката му и в изневяра. 

Половин час по-късно се появи и Meet the Grahams, като Кендрик Ламар твърди, че Дрейк е сексуален хищник и намеква за злоупотреби. Последва и втори американски залп, който дойде след по-малко от 24 часа - феновете харесаха Not Like Us, съдържаща още обвинения към Дрейк, който според Ламар предпочитал секс с непълнолетни. Канадецът е наречен и "колонизатор" за това, че експлоатира чернокожи творци. 

Преди дни Дрейк издаде сингъла The Heart Part 6, в който отрича да е бил с непълнолетни момичета и споменава, че е подал фалшива информация за своя тайна дъщеря, която обаче Ламар е използвал. Дрейк има син. 

Песните, в който рапърите си отправят обвинения, се оказват сред най-стриймваните в последните дни, а видеото към Not Like Us има над 23 милиона гледания в "ЮТуб". 

Враждата между Дрейк и Ламар се следи и от колегите им. Рапърът Айс Кюб, който беше в центъра на редица спорове през 90-те години на миналия век, заяви пред Etalk CTV, че "винаги трябва да се внимава една разправия да не се превърне в убийство". Той вижда проблем с голямата популярност на синглите, чрез които Дрейк и Ламар си разменят обиди и обвинения. "В миналото се правеха записи…, но оставаха... в хип-хоп общността. Сега са по целия свят, цялото общество знае какво се случва, а някои хора  не могат да понесат подобно унижение", каза Айс Кюб, цитиран от Би Би Си.

Спорове между рапърите Тупак Шакур и Ноториъс Би Ай Джи доведе до смъртта на двамата в средата на 90-те години на миналия век. Преди дни пък охранител бе прострелян пред имението на Дрейк в Торонто. Засега полицията не смята, че инцидентът е свързан с враждата между рапърите. Дали обаче тя може да провокира до истинско насилие?

Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Виенският ансамбъл „Паганини“ и квартет „Кукал“ от Чехия гостуват на „Европейски музикален фестивал“
Есенното, 24-о издание на столичния „Европейски музикален фестивал“ представя поредица от събития през следващите три месеца, съобщават от „Кантус фирмус“. ...
Драгомир Костадинов пресъздава разпада на обществото
Инсталация, пресъздаваща разпада на обществото, ще бъде позиционирана в „Квадрат 500“. Автор на произведението „Фрагментация“ е Драгомир Костадинов – ...
Българското MP-Studio е финалист в световен конкурс за видеомапинг
Българското MP-Studio е сред петте студиа, поканени за участие в най-голямото събитие за видеомапинг в света – iMapp, в Букурещ. Негово произведение ще преобрази втората най- ...
Два дни на музиката в киното
Два дни на музиката в киното организират от екипа на Хилда Казасян и Плевенска филхармония през октомври във Варна - на 21 октомври с концерт-спектакъла "Да послушаме кино" (с бълг ...
Над 2500 души посетиха "Фестивалия"
Над 2500 посетители са посетили събитието "Фестивалия" в Пазарджик. То включваше музикални изпълнения, културни изживявания и атракции, а повече от 500 награди бяха раздадени само ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Новооткритата изложба във виенския Музей за приложно изкуство представя австрийския дизайн на 21-ви век
Новооткритата изложба  във виенския Музей за приложно изкуство (МАК), озаглавена „AUT NOW. 100 × австрийски дизайн за 21-ви век“, представя  100 обекта ...
Кинофестивалът в Сан Себастиан ще бъде открит с римейка на еротичната филмова класика "Емануела"
Кинофестивалът в Сан Сабастиан, Испания, ще бъде открит в петък с дългоочакваната прожекция на новата, феминистка версия на еротичната филмова класика "Емануела", режисирана от фра ...
Новата песен на Графа е „Един път на един милион“
„Един път на един милион“ е новата песен на Влади Ампов-Графа, съобщават от „Монте мюзик“. По думите им песента следва трендовете на 2024 година с електро-с ...
Без Гийом Кане, но с Ървин Уелш на „Синелибри“
Гийом Кане няма да оглави журито в конкурса за пълнометражен игрален филм на десетото издание на „Синелибри“, съобщи днес Жаклин Вагенщайн – създател, президент, ...
С премиера на детското представление "Карлсон и Дребосъчето" театърът в Кърджали започва есенно-зимния сезон
С премиерата на детското представление „Карлсон и Дребосъчето“ по Астрид Линдгрен, Театрално-музикален център – Кърджали дава началото на есенно-зимния сезон. Тов ...
Тикер в 19:00 ч.
Новооткритата изложба  във виенския Музей за приложно изкуство (МАК), озагл ...
Начало Тонът на времето
2951
Тонът на времето

Колко далеч ще стигнат Кендрик Ламар и Дрейк във враждата си?

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 13 Май 2024, 08:39 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА

Нападки, обиди, ругатни, дори насилие вървят ръка за ръка с хип-хопа от доста години и сякаш са се превърнали в неизменна част от тази култура. След известно затишие, поредният епизод вече е факт и основни действащи лица са Дрейк и Кендрик Ламар - две от най-големите звезди на тази музика в последните години. 

Вражда, за която се твърди, че тлее от доста време, вече е открита и според наблюдатели не се вижда краят й. В последните седмици "играта" между канадеца Дрейк и американца Ламар загрубя, макар и засега основно на думи - в нови песни рапърите си оправят взаимни обвинения. Започнаха с обиди, но бързо преминаха към обвинения за сериозни закононарушения като домашно насилие и педофилия. И двамата изпълнители категорично отричат да са престъпвали правилата, отбелязват световните медии.

Словесните им войни в миналото се въртяха около съперничеството кой е по-голямата звезда, но този път двамата изпълнители отидоха доста по-далеч в текстовете на песните, отбелязва АФП.

Сегашният епизод от враждата разпали Кендрик Ламар още през март с песента си Like That, в която участват също рапърът Фючър и продуцентът Метро Бумин. Сингълът е неговата реакция на First Person Shooter на Дрейк и Джей Коул, включен в  албума на канадеца For All the Dogs, появил се през октомври м.г. В него Коул определя себе си, Дрейк и Ламар като "тримата големи" в съвременния рап. Ламар обаче не приема това и твърди, че "само аз" съм най-голямата звезда, както се казва в Like That. 

Дрейк и Ламар са сред най-успешните музиканти в света. Канадецът, който е на  37 години, е носител на пет награди "Грами" и 29 отличия на "Билборд". Той е най-стриймваният изпълнител от мъжки пол в платформата "Спотифай" за всички времена. През 2023 г. се изравни с Майкъл Джексън като солов изпълнител от мъжки пол с най-много песни - 13, стигнали до номер едно в класацията на "Билборд" за сингли, отбелязва изданието.

Кендрик Ламар е на 36 години и е от Комптън, щата Калифорния. Спечелил е 17 приза "Грами" и е единственият музикант извън класическите и джаз жанрове, който е удостоен с "Пулицър"  през 2018 г. за продукцията си DAMN.

В началото на кариерите си - около първата половина на този век, двамата работят заедно и имат съвместни проекти, макар че стилът им е различен. Дрейк залага повече на звучене, което масовата публика харесва, а музиката на Кендрик Ламар е по-лирична и засяга актуални житейски проблеми.

През 2011 г. успехът на дебютните им албуми Thank Me Later на Дрейк и Section.80 на Ламар дава основание да се смята, че те ще бъдат новите суперзвезди на хип-хоп сцената. 

Отношенията им започват да буксуват, след като американецът участва в песента Control на Биг Шон през 2013 г. В нея той се определя като "кралят на Ню Йорк" и отправя признание към  свои колеги, включително и към Дрейк: "Изпитвам любов към всички вас, но се опитвам да ви убия".

Приятелското съперничество се превърна в открити нападки, което беше "неизбежно", е мнението на Андре Джи, автор на сп. "Ролинг стоун", цитиран от АФП. "Хората, които не разбират враждата им, в последните 15-20 години не са се стремили към това да бъдат приемани като най-добрия рапър в историята", отбелязва той.

След като Ламар запали искрата през март, канадският рапър реши да отговори в средата на април, следвайки максимата, че отмъщението е ястие, което се сервира студено.

Дрейк атакува с Push Ups - изпълнение, в което се занимава с ръста на Ламар, номера на обувките му и бизнес делата му. Малко след това излезе и песента Taylor Made Freestyle, в която канадецът се подиграва на американския рапър, че се страхува да издаде музика по едно и също време с Тейлър Суифт, припомня британският в. "Гардиън".

И канонадата от словесни изстрели започна, песен след песен - Ламар реагира с Euphoria и 6:16 in LA, в която Дрейк е наречен "ужасен човек". 

Още същата вечер канадецът отвърна с Family Matters, обвинявайки колегата си от хип-хоm сцената в домашно насилие над половинката му и в изневяра. 

Половин час по-късно се появи и Meet the Grahams, като Кендрик Ламар твърди, че Дрейк е сексуален хищник и намеква за злоупотреби. Последва и втори американски залп, който дойде след по-малко от 24 часа - феновете харесаха Not Like Us, съдържаща още обвинения към Дрейк, който според Ламар предпочитал секс с непълнолетни. Канадецът е наречен и "колонизатор" за това, че експлоатира чернокожи творци. 

Преди дни Дрейк издаде сингъла The Heart Part 6, в който отрича да е бил с непълнолетни момичета и споменава, че е подал фалшива информация за своя тайна дъщеря, която обаче Ламар е използвал. Дрейк има син. 

Песните, в който рапърите си отправят обвинения, се оказват сред най-стриймваните в последните дни, а видеото към Not Like Us има над 23 милиона гледания в "ЮТуб". 

Враждата между Дрейк и Ламар се следи и от колегите им. Рапърът Айс Кюб, който беше в центъра на редица спорове през 90-те години на миналия век, заяви пред Etalk CTV, че "винаги трябва да се внимава една разправия да не се превърне в убийство". Той вижда проблем с голямата популярност на синглите, чрез които Дрейк и Ламар си разменят обиди и обвинения. "В миналото се правеха записи…, но оставаха... в хип-хоп общността. Сега са по целия свят, цялото общество знае какво се случва, а някои хора  не могат да понесат подобно унижение", каза Айс Кюб, цитиран от Би Би Си.

Спорове между рапърите Тупак Шакур и Ноториъс Би Ай Джи доведе до смъртта на двамата в средата на 90-те години на миналия век. Преди дни пък охранител бе прострелян пред имението на Дрейк в Торонто. Засега полицията не смята, че инцидентът е свързан с враждата между рапърите. Дали обаче тя може да провокира до истинско насилие?

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Виенският ансамбъл „Паганини“ и квартет „Кукал“ от Чехия гостуват на „Европейски музикален фестивал“
Драгомир Костадинов пресъздава разпада на обществото
Българското MP-Studio е финалист в световен конкурс за видеомапинг
Два дни на музиката в киното
Над 2500 души посетиха "Фестивалия"
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Под прожектора
Новооткритата изложба във виенския Музей за приложно изкуство представя австрийския дизайн на 21-ви век
Творчески отражения
Кинофестивалът в Сан Себастиан ще бъде открит с римейка на еротичната филмова класика "Емануела"
Творчески отражения
Новата песен на Графа е „Един път на един милион“
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.