Начало Под прожектора Владимир Величков: Наградата от Global Music Awards е голямо признание за мен, надявам се и за България
2896
Под прожектора

Владимир Величков: Наградата от Global Music Awards е голямо признание за мен, надявам се и за България

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 26 Юни 2024, 16:10 ч.

Наградата от Global Music Awards е голямо признание за това, което правя като музикант и като композитор. Искрено се надявам това да бъде голяма гордост и за България, и за всички музиканти, които да в България, и това да ги мотивира да могат да имат повече изяви с авторска музика и да постигнат такива високи награди и постижения на световно ниво. Това каза музикантът Владимир Величков по повод втората награда, сребърен медал, от Global Music Awards (Глобалните музикални награди), която получи за пиесата си „Пробуждане“.

Градска разходка и тур в изложбата „Тази изложба щеше да е кич“ ще се проведе на 26 април. Тя ще започна на спирката на Сточна гара в София и ще завърши в арт пространството „Ко-оп“, съобщават организаторите.

„В рамките на изложбата „Тази изложба щеше да е за кич“, ви каним на своеобразен тур воден от Аарон Рот. Заедно ще се разходим по ул. „Козлодуй“ и ще говорим за визуалните проявления на т.нар. „кич“ - неонови табели, PVC прозорци, евтини копия на луксозни фасади и какво ли още не“, казват от екипа. Те анонсират, че в рамките на събитието ще бъдат обсъдени как тези елементи могат да се четат не само като обекти, а като културни сигнали, които оформят визуалната ни среда и възприятия. Художникът ще разкаже и за своята артистична практика – как черпи вдъхновение от градската среда и как тя се

„Разкази за паралелните светове” е наречена изложбата на Гаро Мурадян, която се открива на 24 юни, съобщават от галерия „Нюанс", домакина на събитието до 13 юли.

„Винаги съм си представял като малък, че човек, когато умре, отива там – в непознати паралелни светове. Винаги съм искал, макар и за малко, дори и за стотни от секундата, да зърна тези светове, но уви… След години усетих, че когато човек прави изкуство – музика, изобразително изкуство, поезия, театър, кино и т.н. – се пренася подсъзнателно в един друг свят; иначе не би било възможно това да става. Убеден съм, че изкуството и въображението спасяват душите на хората – отиваме в друго измерение и това е „паралелният свят“, казва художникът.

„Мурадян е художник, който обича да разсъждава, да

За мен беше много голяма изненада откритието, че Тургенев може да бъде и абсурдист. Никога не съм го възприемала като такъв автор, но той има и такива текстове, казва актрисата София Бобчева по повод премиерата на „Музиката на лицето“ в Народния театър.

„Когато препрочетеш Тургенев в 21-ви век, ти изведнъж откриваш много неща в неговата проза и драматургия, които са много тясно свързани с нашето време. Разбираш, че Тургенев е не само добър писател, философ, естет, а умее по някакъв невероятен негов си начин да сблъсква поетично с абсурдно. Това беше моето откритие, когато започнах да предпочитам Тургенев и в срещата ни с режисьора на представлението – Стилиян Петров, започнахме да търсим този парадокс в този сблъсък – на красиво и грозно, поетично и абсурдно“, коментира

В продължение на десетилетие са събирани носиите от колекциите на Лилия Гетова, Даниела Димитрова и Антон Гудов, показани в изложбата „Наследство“ в Художествената галерия в Казанлък.

Това каза в интервю Лилия Гетова. По думите й най-ценното е, че всички представени носии са редки и могат много трудно да бъдат видени на едно място, а колекцията е „събирателен образ на празничните женски носии от различните етнографски области на страната“. 

Това не е първата изложба на тримата колекционери, но в нея са представени шест костюма, които не са показвани до момента, а в много други има нови елементи, които са липсвали в окомплектовката в предходни експозиции. „Това, върху което акцентираме, е носията да е представена с всички елементи - от костюма и накитите до старинното забраждане, което е вече забравено“, каза Гетова и подчерта, ч

Индийската изпълнителка Шармила Мукерджи представя в София класическия танц Одиси – на 29 април в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, съобщават организаторите.

На сцената ще бъде и Катя Тошева, която през последните осем години изучава Одиси при Шармила Мукерджи. Участие ще вземат и възпитанички на школата за индийски танци „Кая“, основана и ръководена от Тошева. 

ЗА ШАРМИЛА МУКЕРДЖИ 

Шармила Мукерджи е ученичка на гуру Падма Вибхушан Келучаран Мохапатра, смятан за бащата на съвременната сценична форма на Одиси. Нейният стил съчетава класическа прецизност, емоционална дълбочина и невероятна грация – качества, с които е завладяла публиката в Индия, САЩ, Европа, Австралия и Азия. Освен активна изпълнителка, тя е хореограф и преподавател. Основател и художествен

Той разказа, че е кандидатствал за двете отличия – „Академия“ и Global Music Awards, след като миналата година бе предложен за номинация за наградите „Грами“ от канадската платформа „Етноклауд“. 

„Тъй като бях подготвил целия набор от документи, които са необходими за вписването в едни такива награди, аз ги подадох и в „Академия“, и в Global Music Awards“, разказа Величков. 

Още в началото на тази година стана ясно, че е спечелил приз за албума „Пробуждане“ от „Академия“ (The Akademia Music Awards). Във вторник вечерта е получил официално съобщение, че взима сребърен медал и от Global Music Awards.

Владимир Величков посочи, че за отличието на Global Music Awards, пиесата му е била в конкуренция с 20 000 други произведения. Носителите на призовете се определят от жури, което е съставени от изявени световни музиканти, композитори и продуценти в различни сфери, обясни той. В журито влизат композиторът и носител на награда „Грами" Рики Кей, сопраното Дарлийн Колденховен, отличена с „Грами", композиторът и продуцент Ари Филипс, носител на „Еми" и др.

Музикантът каза, че очаква наградата му от Global Music Awards да му бъде изпратена, а през следващата година ще пътува до Лос Анджелис, за да получи приза си от „Академия“. „Една от наградите ми от „Академия“ е излъчването ми в 20 радиостанции в целия свят. Визирам Токио, Лондон, Париж, Сидни, Бостън, Лос Анджелис, Ню Йорк и др. И то само на тази, пилотната пиеса, която спечели сега сребърен медал за солово изпълнение“, посочи той.

Драматичният театър в Търговище отмени втората премиера на спектакъла „Девет нощи и половина, или Историята на мечките панда, разказана от един саксофонист, който имаше приятелка във Франкфурт“, съобщават от културната институция.

Постановката бе планирана за днешния празник – Международния ден на жената. Спектакълът бе своеобразен жест за празника, като билетите се продаваха по два на цената на един. Това бе възможност двойките да си поднесат палитра от емоции с романтичната комедия.

Непредвидени технически обстоятелства обаче налагат отмяна на представлението. „Разбираме, че това е разочароващо и искрено се извиняваме за причиненото неудобство“, посочват от екипа на културната институция.

Всички закупени билети могат да бъдат върнати на касата на Драматичен театър – Търговище, стойността им ще бъде възстановена.

Съв

Актьорът Павел Поппандов ще получи награда за цялостен принос в киното на 12-ото издание на кинофестивала "Златната липа". Това съобщи основателят и директор на фестивала, кинорежисьорът Магдалена Ралчева.

„Това е име, което не се нуждае от представяне – обичан, уважаван, с близо 100 роли в киното зад гърба си. Павел Поппандов е една от емблематичните фигури на българското кино, носител на редица отличия и истинска звезда от златната епоха на родната кинематография“, посочи директорът на фестивала.

И допълни, че за българските зрители е един от най-разпознаваемите и талантливи актьори на нашето време – не само заради многобройните си роли в киното, телевизията и на театралната сцена, но и заради умението си да се превъплъщава както в комедийни, така и в драматични роли.

Заради безспорните му актьорски качества, през 1987 година Павел Поп

Дизайнерката Мира Бъчварова представя 30 живописни платна в изложбата Private.

Експозицията ще бъде открита с пърформанс на 29 април в столичната Art gallery 158.

Картините ще останат там до 5 май, информират организаторите.

От екипа отбелязват, че ще има обособено кътче за проби на ексцентричните й облекла. Те посочват, че модната дизайнерка е известна с провокативните си ревюта и перформанси, „които разкриват чрез феноменален дизайн нашумели пиперливи теми на обществото ни“.

Организаторите припомнят, че на последния си перформанс тя излезе носеща кръст на раменете си и бе разпната с розовите си одежди.

„Изкуството е за определени хора ,които могат да му се насладят. Културата на наблюдаване на изкуство е само за лично ползване .Може да се наблюдава от много хора, но е частно изживяване“, казва Мира Бъчварова.

Ми

„Вие сте най-яката публика в Европа. Със сигурност!“, каза Съли Ерна от сцената на концерта на Godsmack в събота вечер. Събитието се състоя в зала „Арена 8888 София“.

От София започна европейското турне на групата, която пристигна в България още в началото на седмицата, за да може да направи репетиции в залата и да се подготви за следващите седмици на път.

„Избрахме България, защото феновете тук са доказали, че са най-силните в Европа и това не го казвам просто така“, коментира Съли Ерна.

Над 13 000 души пяха със своите любимци.

Преди Godsmack на сцената се качиха сънародници им от Drowning Pool и  P.O.D., които българската публика видя за първи път.

„Искам специално да благодарим на страхотния ни екип, който за пор

В Плевен обявиха носителите на награди от тринадесетото издание на Националния конкурс за българска драматургия „Иван Радоев“.

Журито с председател драматурга и поет Стефан Иванов и членове театроведът Деница Езекиева и драматургът Гергана Пирозова присъди отличия за три пиеси за драматичен театър и една за куклен театър.

Церемонията по награждаване се състоя тази вечер в Драматично-куклен театър "Иван Радоев".

Носител на голямата награда за драматичен театър е Иван Димитров за пиесата му „Книгата на моя живот“.

С поощрителни награди са отличени Павла Котова за творбата „Жените на Дон Жуан“ и Севар Иванов за „Между стрелките“.

За куклен театър е отличена Станислава Кирилова за пиесата й „Дядо Пиперко на лов за диви паяци“.

В своята аргументация журито посочи, че отличените автор

МУЗИКАТА Е НЕОБЯТНА МАТЕРИЯ

„Музиката е такава необятна материя, че всеки един музикант цял живот се учи и най-накрая ненаучен ще си умре“, смята Владимир Величков. По думите му критериите за оценяване на подобни конкурси за музика са се променили, като в момента журитата търсят „нещо различно, нещо уникално само по себе си, което да въздейства на публиката“.

„Аз с този кавал – този битов народен инструмент, който има липсващи тонове в грифа, няма целия диапазон на свирене, по такъв начин представям моята музика, че тя въздейства на обикновения слушател и го кара да види картини, да осъзнае, да усети и да почувства това, което изпълнявам с този инструмент“, отбеляза музикантът.

Той обясни, че това, към което се стреми, е интеграция между различни световни стилове с вплитане на български фолклор и по-точно – с българския народен инструмент кавал. „Това нещо се приема и има доста голям интерес в чужбина, което за мен е голяма чест“, отбеляза Величков. 

Той разказа, че работи в колективи като оркестър „Канарите“, ансамбъл „Българе“, преподава в Пловдивския университет и в музикалното училище, в Плевен, прави проекти и с български, и със световни джазмени работя, но вижда какво е отношението на международните журита към него като музикант благодарение на това, че представя своя музика в такива авторитетни и знакови конкурси. 

„Това са хора, които може би не са познавали какво означава български канал. Те може да не са го виждали даже като инструмент. Но самото внушение, самият начин на свирене на тях им въздействат по такъв начин, че да са такива резултатите“, посочи музикантът. Това са такива награди, където аз нямам хора, които да лобират за мен и да кажат: „Гласувайте за него“, добави Величков.

За предложението за номинацията за „Грами“, както и за помощта при подготвянето на всички необходими документи както за тези награди, така и за отличията на Global Music Awards и „Академия“ той изразява благодарност към екипа на платформата „Етноклауд“ и музикалният й директор Ал Марконе. 

„В един момент, в който тези хора разбраха, че всичко си финансирам сам, те казаха: „Ние ще работим с теб напълно безвъзмездно“. Това е един период от шест месеца ежедневен труд. Защото целият набор от документи, който трябва да се събере – всички метаданни, кодове и хиляди неща, докато се оформят и се входират, за да влезеш в ранглистата на кандидатите на тези световни музикални награди, това отнема много ресурс и много труд“, разказа българският музикант. 

По думите му в България е получил съдействие от Кирил Здравков, който е помогнал с осигуряване на нужните кодове на всички пиеси.

ПРОБУЖДАНЕ

Пиесата „Пробуждане“ показва неговата концепция за представянето на музиката и начина на свирене на кавал, свързан с преплитането на различни регистри в една октава, изсвирването на два или три тона едновременно. „Кавалът се води монофоничен аерофонен инструмент, тоест – инструмент, от който може да се извади само един тон по време на свирене. Аз, с дълги творчески търсения и много години труд, съумях да изкарам два, дори три тона едновременно в инструмента, които се преливат в различни регистри. И всяко едно такова нещо въздейства върху слушателя“, обясни той.

Величков е автор на музиката на пиесата, аранжиментът е на Ефтим Чакъров, а вокалите - на съпругата му Диана Величкова. 

„Отзивите са невероятни. Много хора даже не могат да повярват, че това е изсвирено от българския народен инструмент кавал. И ми се е налагало много пъти да обяснявам, да показвам инструмента, да пускам по-автентични образи, за да чуят хората как се е свирело автентично и как свиря аз сега, в момента. По какъв начин изразявам музикалната мисъл и материя“, каза музикантът. 

Допълва, че всичко в пиесата наистина е изсвирено от кавала, като в произведението няма компютърна редакция, или „компютърни престъпления“. 

„Има доста изпълнители, които доста си редактират музиката, за да излезе един качествен проект. И когато го чуят слушателите на живо, това не е де факто това, което е на запис. Докато аз това нещо не си го позволявам и е против моите принципи, начини на свирене и на работа“, отбеляза той.

Пиесата е част от едноименния албум на Владимир Величков. Той разказа, че нарочно е озаглавил диска си „Пробуждане“, тъй като музиката предизвиква „пробуждане на сетивата, на усещанията за начина на живот, но и на усещанията за начин на изпълнение, интерпретация на музиката от кавала“.

Това е един съвсем нов, може да се каже и революционен, начин на изразяване на този български народен инструмент, посочи Величков.

ПРЕДСТАВЯ НОВ ПРОЕКТ С „БЪЛГАРЕ“ ПРЕЗ ЕСЕНТА

В момента музикантът работи върху нов проект с ансамбъл „Българе“. В него ще бъдат съчетани кавал, инструменталисти от балканските държави, със симфоничен оркестър, църковен хор, народен хор, с 3D мапинг, с лазерни проекции и много други такива сценични ефекти, посочи Владимир Величков.

През месец ноември в българското посолство в Рим предстои изява на формацията му The Bakers с ученици от музикалното училище в Плевен. А с „Жарава“ ще имат участия през следващите месеци на Плевенските джаз вечери и на празника на сливата в Троян.

Владимир Величков завършва средното си образование в Националното училище по изкуствата "Панайот Пипков" в Плевен, след което се дипломира в специалността "Кавал и дирижиране на фолклорни състави" на Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство "Проф. Асен Диамандиев" - Пловдив. От 2015 г. преподава кавал, камерни състави и теоретични дисциплини в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". 

Основател е на групата за етно джаз “Жарава”. Величков е свирил с Антони Дончев, Стоян Янкулов- Стунджи, Иво Папазов, Теодосий Спасов и други.

Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
17-ти международен конкурс „Млади виртуози“
На 26 юни се открива 17-ият международен конкурс „Млади виртуози“ с клавирен концерт „Един пианист. Пет композиторски свята“, съобщават организаторите.  ...
Второ издание на Международния театрален фестивал „Школа“
Плевен е домакин за втора поредна година на Международния театрален фестивал „Школа“. От 23 до 30 юни градът ще се превърне в сцена на събитие, което не просто представ ...
Филмът на Ники Илиев "Чужденецът" ще бъде представен на Седмицата на франкофонското кино в Скопие
Филмът "Чужденецът" на Ники Илиев ще бъде представен във втората вечер от Седмицата на франкофонското кино, която тази вечер започва в Скопие. Организирана от Френския културен ин ...
Мая Мечева и Елиза Ковачева-Цокова правят изложба „Между два свята”
Изложбата на Мая Мечева и Елиза Ковачева-Цокова предлага едно пътуване - съзерцание с възможности за дълбок размисъл и интерпретация. Експозицията „Между два свята“ ще ...
Десето юбилейно издание на Бургаския международен филмов фестивал
Британският документален филм "Да станеш Мадона" на режисьора Майкъл Огдън ще открие десетото юбилейно издание на Бургаския международен филмов фестивал (Burgas International Film ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Изложба на художника Илия Йончев се открива в галерия „Димитър Георгиев“
Живописна изложба на художника Илия Йончев ще бъде открина на 26 юни в Пловдив, съобщават от галерия „Димитър Георгиев“, домакин на събитието. По думите им изложбите н ...
Френската група Pareidolia ще има концерти у нас
Французите от Pareidolia ще имат три концерта у нас, съобщават организаторите. Младата алтернативна рок група ще гостува в София на 6 юли – във „Фабрика Автономия&ldqu ...
Нов симфоничен оркестър закрива 34-ия си сезон в зала „България“
Нов симфоничен оркестър закрива 34-ия си сезон на 3 юли в зала „България“, съобщават от оркестъра. Под диригентството на Петко Димитров и с участието на виолончелиста ...
Българската група Scarlet издава „Слънчоглед“, спечелила Младежкия конкурс за нова песен
Българската инди рок/пост пънк група Scarlet издава на 24 юни песента си „Слънчоглед“, с която спечели второто издание на „Младежки конкурс за нова песен“ в ...
„Кукла” на „Атлас“ излиза на плоча и компактдиск
Първият албум „Кукла” на група „Атлас“ излиза за първи път на плоча и компактдиск. Представянето е на 5 юли в София, съобщават организаторите. По думите им ...
Тикер в 00:00 ч.
Живописна изложба на художника Илия Йончев ще бъде открина на 26 юни в Пловдив, ...
Начало Под прожектора
2896
Под прожектора

Владимир Величков: Наградата от Global Music Awards е голямо признание за мен, надявам се и за България

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 26 Юни 2024, 16:10 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА

Наградата от Global Music Awards е голямо признание за това, което правя като музикант и като композитор. Искрено се надявам това да бъде голяма гордост и за България, и за всички музиканти, които да в България, и това да ги мотивира да могат да имат повече изяви с авторска музика и да постигнат такива високи награди и постижения на световно ниво. Това каза музикантът Владимир Величков по повод втората награда, сребърен медал, от Global Music Awards (Глобалните музикални награди), която получи за пиесата си „Пробуждане“.

Той разказа, че е кандидатствал за двете отличия – „Академия“ и Global Music Awards, след като миналата година бе предложен за номинация за наградите „Грами“ от канадската платформа „Етноклауд“. 

„Тъй като бях подготвил целия набор от документи, които са необходими за вписването в едни такива награди, аз ги подадох и в „Академия“, и в Global Music Awards“, разказа Величков. 

Още в началото на тази година стана ясно, че е спечелил приз за албума „Пробуждане“ от „Академия“ (The Akademia Music Awards). Във вторник вечерта е получил официално съобщение, че взима сребърен медал и от Global Music Awards.

Владимир Величков посочи, че за отличието на Global Music Awards, пиесата му е била в конкуренция с 20 000 други произведения. Носителите на призовете се определят от жури, което е съставени от изявени световни музиканти, композитори и продуценти в различни сфери, обясни той. В журито влизат композиторът и носител на награда „Грами" Рики Кей, сопраното Дарлийн Колденховен, отличена с „Грами", композиторът и продуцент Ари Филипс, носител на „Еми" и др.

Музикантът каза, че очаква наградата му от Global Music Awards да му бъде изпратена, а през следващата година ще пътува до Лос Анджелис, за да получи приза си от „Академия“. „Една от наградите ми от „Академия“ е излъчването ми в 20 радиостанции в целия свят. Визирам Токио, Лондон, Париж, Сидни, Бостън, Лос Анджелис, Ню Йорк и др. И то само на тази, пилотната пиеса, която спечели сега сребърен медал за солово изпълнение“, посочи той.

МУЗИКАТА Е НЕОБЯТНА МАТЕРИЯ

„Музиката е такава необятна материя, че всеки един музикант цял живот се учи и най-накрая ненаучен ще си умре“, смята Владимир Величков. По думите му критериите за оценяване на подобни конкурси за музика са се променили, като в момента журитата търсят „нещо различно, нещо уникално само по себе си, което да въздейства на публиката“.

„Аз с този кавал – този битов народен инструмент, който има липсващи тонове в грифа, няма целия диапазон на свирене, по такъв начин представям моята музика, че тя въздейства на обикновения слушател и го кара да види картини, да осъзнае, да усети и да почувства това, което изпълнявам с този инструмент“, отбеляза музикантът.

Той обясни, че това, към което се стреми, е интеграция между различни световни стилове с вплитане на български фолклор и по-точно – с българския народен инструмент кавал. „Това нещо се приема и има доста голям интерес в чужбина, което за мен е голяма чест“, отбеляза Величков. 

Той разказа, че работи в колективи като оркестър „Канарите“, ансамбъл „Българе“, преподава в Пловдивския университет и в музикалното училище, в Плевен, прави проекти и с български, и със световни джазмени работя, но вижда какво е отношението на международните журита към него като музикант благодарение на това, че представя своя музика в такива авторитетни и знакови конкурси. 

„Това са хора, които може би не са познавали какво означава български канал. Те може да не са го виждали даже като инструмент. Но самото внушение, самият начин на свирене на тях им въздействат по такъв начин, че да са такива резултатите“, посочи музикантът. Това са такива награди, където аз нямам хора, които да лобират за мен и да кажат: „Гласувайте за него“, добави Величков.

За предложението за номинацията за „Грами“, както и за помощта при подготвянето на всички необходими документи както за тези награди, така и за отличията на Global Music Awards и „Академия“ той изразява благодарност към екипа на платформата „Етноклауд“ и музикалният й директор Ал Марконе. 

„В един момент, в който тези хора разбраха, че всичко си финансирам сам, те казаха: „Ние ще работим с теб напълно безвъзмездно“. Това е един период от шест месеца ежедневен труд. Защото целият набор от документи, който трябва да се събере – всички метаданни, кодове и хиляди неща, докато се оформят и се входират, за да влезеш в ранглистата на кандидатите на тези световни музикални награди, това отнема много ресурс и много труд“, разказа българският музикант. 

По думите му в България е получил съдействие от Кирил Здравков, който е помогнал с осигуряване на нужните кодове на всички пиеси.

ПРОБУЖДАНЕ

Пиесата „Пробуждане“ показва неговата концепция за представянето на музиката и начина на свирене на кавал, свързан с преплитането на различни регистри в една октава, изсвирването на два или три тона едновременно. „Кавалът се води монофоничен аерофонен инструмент, тоест – инструмент, от който може да се извади само един тон по време на свирене. Аз, с дълги творчески търсения и много години труд, съумях да изкарам два, дори три тона едновременно в инструмента, които се преливат в различни регистри. И всяко едно такова нещо въздейства върху слушателя“, обясни той.

Величков е автор на музиката на пиесата, аранжиментът е на Ефтим Чакъров, а вокалите - на съпругата му Диана Величкова. 

„Отзивите са невероятни. Много хора даже не могат да повярват, че това е изсвирено от българския народен инструмент кавал. И ми се е налагало много пъти да обяснявам, да показвам инструмента, да пускам по-автентични образи, за да чуят хората как се е свирело автентично и как свиря аз сега, в момента. По какъв начин изразявам музикалната мисъл и материя“, каза музикантът. 

Допълва, че всичко в пиесата наистина е изсвирено от кавала, като в произведението няма компютърна редакция, или „компютърни престъпления“. 

„Има доста изпълнители, които доста си редактират музиката, за да излезе един качествен проект. И когато го чуят слушателите на живо, това не е де факто това, което е на запис. Докато аз това нещо не си го позволявам и е против моите принципи, начини на свирене и на работа“, отбеляза той.

Пиесата е част от едноименния албум на Владимир Величков. Той разказа, че нарочно е озаглавил диска си „Пробуждане“, тъй като музиката предизвиква „пробуждане на сетивата, на усещанията за начина на живот, но и на усещанията за начин на изпълнение, интерпретация на музиката от кавала“.

Това е един съвсем нов, може да се каже и революционен, начин на изразяване на този български народен инструмент, посочи Величков.

ПРЕДСТАВЯ НОВ ПРОЕКТ С „БЪЛГАРЕ“ ПРЕЗ ЕСЕНТА

В момента музикантът работи върху нов проект с ансамбъл „Българе“. В него ще бъдат съчетани кавал, инструменталисти от балканските държави, със симфоничен оркестър, църковен хор, народен хор, с 3D мапинг, с лазерни проекции и много други такива сценични ефекти, посочи Владимир Величков.

През месец ноември в българското посолство в Рим предстои изява на формацията му The Bakers с ученици от музикалното училище в Плевен. А с „Жарава“ ще имат участия през следващите месеци на Плевенските джаз вечери и на празника на сливата в Троян.

Владимир Величков завършва средното си образование в Националното училище по изкуствата "Панайот Пипков" в Плевен, след което се дипломира в специалността "Кавал и дирижиране на фолклорни състави" на Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство "Проф. Асен Диамандиев" - Пловдив. От 2015 г. преподава кавал, камерни състави и теоретични дисциплини в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". 

Основател е на групата за етно джаз “Жарава”. Величков е свирил с Антони Дончев, Стоян Янкулов- Стунджи, Иво Папазов, Теодосий Спасов и други.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
17-ти международен конкурс „Млади виртуози“
Второ издание на Международния театрален фестивал „Школа“
Филмът на Ники Илиев "Чужденецът" ще бъде представен на Седмицата на франкофонското кино в Скопие
Мая Мечева и Елиза Ковачева-Цокова правят изложба „Между два свята”
Десето юбилейно издание на Бургаския международен филмов фестивал
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Юни
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Изложба на художника Илия Йончев се открива в галерия „Димитър Георгиев“
Тонът на времето
Френската група Pareidolia ще има концерти у нас
Творчески отражения
Нов симфоничен оркестър закрива 34-ия си сезон в зала „България“
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.