![]() ![]() |
![]() |
Горе
![]() |
![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 12:00 ч.
Ал Бано изпрати специално послание до българските си почитатели, почти месец преди самостоятелния му концерт в София.
Любимецът на няколко поколения ...
|
![]()
Калейдоскоп
![]() Франс Халс: Глава над главата
Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
Костадин Новаков | 17 Юли 2024, 22:15 ч. Портретите на холандския майстор Франс Халс са световно известни. Много от тях се усмихват, това не беше често срещано на снимките на врата. По -късно стилът му се възприема като "помия". Много близо Приятно мрачните, модерни изложбени стаи в галерията за живопис показват общо 80 творби, 50 от тях от самия Frans Hals. Немски художници, представянето на различни социални класове, сътрудничеството с други художници, неговия екип на работилницата и известната картина „Мале Бабе“ (1633-35). „Лудата Барбара“, показана по това време, беше психически объркана за работната къща в Хаарлем, защото беше забележимо забелязана от силно нецензурно на публично място. Вратът на Фран я показва с отворена уста и в движещо се движение дясната й ръка държи отворена чаша за бира и сова седи на рамото й. Това символично означава цел и пиянство, дори и да изглежда доста симпатично невключено тук. Представянето на този предполагаемо извън закона аутсайдер е изключително за нейното време. Холандски художници на поръчките: През 17 -ти век хората най -вече рисуват хора от високите стойки по сериозен, статичен начин и страхопочитание. "Мале Бабе" изглежда седи много отблизо, вероятно със съвместно пиене. Дизайнът също отразява интуитивния, непосредствен подход: шофирането, кратките удари с четка правят очертанията да се разпаднат не само на ума, но и реалността изглежда се размива. Докато гърлото беше оценено заради стила си на живопис за живот, дилърите на изкуства Нийвенхуис и Жан Батист Пиер ЛеБрун описаха този стил на картина като "помия" през 18 век и че "му липсва необходимата грижа". Малко по -късно обаче именно този стил вече очакваше изразителността на импресионистичната и експресионистичната живопис на класическия модернизъм. Работата на HALS вдъхнови много други художници Автентично изглеждащото настроение във вратата на шията очарова и стимулира други художници да имитират и фалшифицират до 20 -ти век. Посетителите могат да сравнят оригинала в изложбата директно с копие на Copy Gustave Courbets (1869) и фалшификация на Хан ван Меегерен (1932-39). Германски художници като Ловис Коринт (1858-1925) и Макс Либерман (1947-1935) също са били един от неговите почитатели и емулати, както може да се преживее в последната част на изложбата. Противно на това е „Смеещият се кавалер“ (1624 г.), портретът на 26-годишен богат ерген. Наклонена тъмна шапка в рамка и контрастира равномерното му лице с високо влязъл мустаци. Младият мъж ви гледа директно от тримесечна гледна точка, наполовина подигравателна, наполовина превъзходна. Робата му изглежда ценна и модерна с топ яка, на брокат, различни символично заредени орнаменти са бродирани: листа, стрелки и огнени пълнежи могат или да го идентифицират като натоварен сингъл, или като перспективен, изпълнен с любов съпруг. С по -близка оценка обаче заглавието „Смеещият кавалер“ е подвеждащо, защото смехът не може да се чете на ъглите му на устата. Изглежда, че гърлото е използвало само усмивката със своя кавалер, за да го остави да флиртува със зрителите. Стратегия, която, например, предвижда снимката на „smize“ на супермоделът Tyra Banks от 1990 г. И в противен случай нетрадиционните портрети на гърлото и жанровите снимки рядко се полагат от печеливша усмивка. Изследвания на характера с контекст Както при много известни и талантливи художници: Вътре, дори и с гърлото на Фран, може да се намери успешна симбиоза на стратегията и интуицията: как човек може да бъде показан по такъв начин, че да възникне емоционална връзка, когато гледа изображението? Посетителите на изложбата: Вътре, дори и без предварително знание, собствената им картина може да се справи с отделните герои - но историческият контекст прави значението на работата разбираемо и прави картините малко по -вълнуващи. Как иначе можехме да разберем, че боядисаната отворена уста, която показва зъбите, е морално укоримо за това време? Или че свободно рисуваната шезлонг е социално нападение? Самият Халс, от друга страна, очевидно беше много неохотен да изобразява, едва ли би трябвало да има портрети на него.
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |
Шон „Диди“ Кумс иска двумесечно отлагане на съдебния процес, който трябва да се състои на 5 май
|
![]() |
Не излъчиха номинация за Голямата награда „Варна“ в областта на културата за 2024 г.
|
![]() |
Хорът на Ваня Монева изнесе два концерта в Атина
|
![]() |
„Не затваряй очи“ се завръща в кината
|
![]() |
„По пътя“ е темата на предстоящия 30-и „София филм фест“
|
![]() |
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия |
Ал Бано изпрати специално послание до българските си почитатели
|
![]() |
Белгийското дуо Ultra Sunn идва в София през декември
|
![]() |
Рапърът Уиз Калифа се завръща с нов албум
|
![]() |
Изложба „Живопис-пастел" на художника доц. Валентин Кулев беше открита
|
![]() |
Шон „Диди“ Кумс иска двумесечно отлагане на съдебния процес, който трябва да се състои на 5 май
|
![]() |
Тикер в 12:00 ч.
Ал Бано изпрати специално послание до българските си почитатели, почти месец пре ...
|
![]() |
Портретите на холандския майстор Франс Халс са световно известни. Много от тях се усмихват, това не беше често срещано на снимките на врата. По -късно стилът му се възприема като "помия".
Днес собственият им образ може да бъде поставен с филтри като селфи в социалните медии - през 17 -ти век хората все още обичат да поръчват сложна картина. Разбира се, поради липса на фотографски алтернативи, но клиентите успяха да изберат стила на портрета с определен бюджет.
Всеки, който реши вратата на Фран, оцени своя оживен и понякога нетрадиционен стил на рисуване, който му обръщаше внимание отвъд границите на родния му град Хаарлем. Работата му обаче е много по -малко известна в сравнение със съвременници като Рубенс или Вермеер в тази страна. Добра причина да представи работата си по -подробно в тази първа голяма самостоятелна изложба в Германия, в Берлинската Gemäldegalerie.
Frans Hals (1582/83–1666) произхожда от семейство от дилъри на тъкани, които трябваше да се преместят от Антверпен в Хаарлем през 1585 г. заради осемдесетте години война. Той отиде при художника Карел Ван Мандър (1548-1606), а по-късно има своя собствена работилница. В това многобройни ученици научиха и работиха върху поръчаната му работа по поръчаната му работа, най -известната от тях е Джудит Лейстър (1609–1660). Вратът беше женен два пъти, веднъж овдовял. Той имаше десет деца, за които трябваше да се грижи и не беше финансово стабилен.
Така че въпреки че HALS зависи от всяка поръчка, той отправя претенции към своите клиенти. Например той поиска, че представените от милиционерския портрет „лидерна компания“ (1637 г.) трябва да дойдат на срещите на Хаарлем. Те отказаха - така художникът на Амстердам Питер Кодде завърши снимката, която започна от HALS. Вратът стана празен.
Истинската му слава преживя шията много по -късно. Едва 200 години след смъртта му, в края на 19 век, големият свръх за неговите снимки, търсене и награди се издигна внезапно.
Много близо
Приятно мрачните, модерни изложбени стаи в галерията за живопис показват общо 80 творби, 50 от тях от самия Frans Hals. Немски художници, представянето на различни социални класове, сътрудничеството с други художници, неговия екип на работилницата и известната картина „Мале Бабе“ (1633-35).
„Лудата Барбара“, показана по това време, беше психически объркана за работната къща в Хаарлем, защото беше забележимо забелязана от силно нецензурно на публично място. Вратът на Фран я показва с отворена уста и в движещо се движение дясната й ръка държи отворена чаша за бира и сова седи на рамото й. Това символично означава цел и пиянство, дори и да изглежда доста симпатично невключено тук.
Представянето на този предполагаемо извън закона аутсайдер е изключително за нейното време. Холандски художници на поръчките: През 17 -ти век хората най -вече рисуват хора от високите стойки по сериозен, статичен начин и страхопочитание.
"Мале Бабе" изглежда седи много отблизо, вероятно със съвместно пиене. Дизайнът също отразява интуитивния, непосредствен подход: шофирането, кратките удари с четка правят очертанията да се разпаднат не само на ума, но и реалността изглежда се размива.
Докато гърлото беше оценено заради стила си на живопис за живот, дилърите на изкуства Нийвенхуис и Жан Батист Пиер ЛеБрун описаха този стил на картина като "помия" през 18 век и че "му липсва необходимата грижа". Малко по -късно обаче именно този стил вече очакваше изразителността на импресионистичната и експресионистичната живопис на класическия модернизъм.
Работата на HALS вдъхнови много други художници
Автентично изглеждащото настроение във вратата на шията очарова и стимулира други художници да имитират и фалшифицират до 20 -ти век. Посетителите могат да сравнят оригинала в изложбата директно с копие на Copy Gustave Courbets (1869) и фалшификация на Хан ван Меегерен (1932-39). Германски художници като Ловис Коринт (1858-1925) и Макс Либерман (1947-1935) също са били един от неговите почитатели и емулати, както може да се преживее в последната част на изложбата.
Противно на това е „Смеещият се кавалер“ (1624 г.), портретът на 26-годишен богат ерген. Наклонена тъмна шапка в рамка и контрастира равномерното му лице с високо влязъл мустаци. Младият мъж ви гледа директно от тримесечна гледна точка, наполовина подигравателна, наполовина превъзходна. Робата му изглежда ценна и модерна с топ яка, на брокат, различни символично заредени орнаменти са бродирани: листа, стрелки и огнени пълнежи могат или да го идентифицират като натоварен сингъл, или като перспективен, изпълнен с любов съпруг.
С по -близка оценка обаче заглавието „Смеещият кавалер“ е подвеждащо, защото смехът не може да се чете на ъглите му на устата. Изглежда, че гърлото е използвало само усмивката със своя кавалер, за да го остави да флиртува със зрителите. Стратегия, която, например, предвижда снимката на „smize“ на супермоделът Tyra Banks от 1990 г. И в противен случай нетрадиционните портрети на гърлото и жанровите снимки рядко се полагат от печеливша усмивка.
Изследвания на характера с контекст
Както при много известни и талантливи художници: Вътре, дори и с гърлото на Фран, може да се намери успешна симбиоза на стратегията и интуицията: как човек може да бъде показан по такъв начин, че да възникне емоционална връзка, когато гледа изображението?
Посетителите на изложбата: Вътре, дори и без предварително знание, собствената им картина може да се справи с отделните герои - но историческият контекст прави значението на работата разбираемо и прави картините малко по -вълнуващи. Как иначе можехме да разберем, че боядисаната отворена уста, която показва зъбите, е морално укоримо за това време? Или че свободно рисуваната шезлонг е социално нападение?
Самият Халс, от друга страна, очевидно беше много неохотен да изобразява, едва ли би трябвало да има портрети на него.
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
|
![]() |
Шон „Диди“ Кумс иска двумесечно отлагане на съдебния процес, който трябва да се състои на 5 май
![]() |
![]() |
Не излъчиха номинация за Голямата награда „Варна“ в областта на културата за 2024 г.
![]() |
![]() |
Хорът на Ваня Монева изнесе два концерта в Атина
![]() |
![]() |
„Не затваряй очи“ се завръща в кината
![]() |
![]() |
„По пътя“ е темата на предстоящия 30-и „София филм фест“
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]()
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия |