Начало Цветни аспекти Днес се навършват 190 години от рождението на френския художник Едгар Дега
5864
Цветни аспекти

Днес се навършват 190 години от рождението на френския художник Едгар Дега

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 19 Юли 2024, 12:54 ч.

На 19 юли се навършват 190 години от рождението на един от най-значимите художници от епохата на импресионизма – Едгар Дега. Познат е не само с картините си на изящни балерини, но и с творбите си на скулптор. Той е от тези творци, допринесли за оформянето на пейзажа на изобразителното изкуство през следващите години. 

Точно четири десетилетия след дебюта си на червения килим в Кан, френската актриса Жулиет Бинош ще застане начело на журито на кинофестивала, смятан за един от най-престижните в света.

Тази година той ще се проведе от 13 до 24 май. 

"През 1985 г. изкачих стъпалата за пръв път с ентусиазма и несигурността на млада актриса", казва Бинош, припомняйки първото си стъпване на червения килим на Лазурния бряг. Тогава тя е в Кан с филма "Среща" (Rendez-vous) на режисьора Андре Тешине. "Никога не съм си представяла, че ще се върна 40 години по-късно в почетната роля на председател на журито", добави тя. 

Носителка на награди "Оскар", БАФТА и "Сезар", Жулиет Бинош (60 г.)  е сред най-известните френски звезди на международната сцена, ценена както от публиката, така и от критиката. Тя е една от малкото актриси, спечелили награди на трите най-големи филмови ф

Изложбата “Земята” бе открита в Художествената галерия в Добрич. Тя ще може да бъде разгледана от посетители до 24 февруари 2025 година.

В нея са включени творби на Иван Мърквичка, Владимир Димитров - Майстора, Александър Петров, Найден Петков, Васил Стоилов, Борис Денев и други.

“Изложбата, която представяме, сме я нарекли “Земята” и е от фонда на Художествена галерия – Добрич. Поводът да я покажем е, че в края на миналата година бяхме поканени да представим от нашия фонд на улица “Шипка” 6 в София един голям проект заедно с галериите във Варна, Шумен, Бургас и в ограничението за 21 работи трябваше да подберем най-представителното, което характеризира и определя посоката на развитие на нашия фонд. Тъй като изложбата в София имаше успех, решихме, че е важно точно тези картини да ги представим и пред добричка публика&rdquo

Музеят на парадоксите в Маями пренася гостите си в оптичните илюзии, изкуството и научни загадки, предназначени за ерата на Инстаграм, предаде Асошиейтед прес.

С площ от 1000 квадратни метра, музеят има повече от 70 експоната, които предизвикват въображението, казва изпълнителният директор Саманта Импелизери.

Музеят на парадоксите има повече от дузина локации в Северна Америка, Европа и Азия. Откритият през 2022 г. обект в Маями е първият в Северна Америка, следван от Лас Вегас и Ню Джърси.

Много от експонатите в музея напомнят за старите карнавални лунапаркове, като огледален лабиринт, въртящ се тунел и обърната стая. Музеят освен това обяснява как математиката и науката работят зад всяка илюзия.

Музеят на парадоксите в Маями представи и новата си Стая с нулева гравитация тази есен. Посетителите влизат в огромно, бавно въртящо се вертикално колело, което е

Изложбата "Икони" ще бъде представена на 8 януари тази година в Художествената галерия в Русе. Това съобщи директорът на културния институт Еслица Попова. 

Изложбата включва 38 икони, създадени в периода между 17-и и 19-и век. Три от тях са от фонда на галерията.

Останалите 35 са предоставени от Русенската митрополия. Те са от стария иконостас на църквата "Свети Георги" в Русе.

Храмът е строен през 1841 г. - 1842 г. и е осветен година по-късно. Иконите са дело на видни представители на най-старата художествена школа в България - Тревненската. 

По идея на църковното настоятелство през 1930 г. иконостасът и иконите са заменени с нови. Така след повече от 70 години съхраняваните в таванското помещение на църквата произведения вече са част от експозицията в Русенската галерия.

Попова обясни, че изложбата е резултат от ползотворното сътрудн

Украинската метъл група Jinjer ще изнесе концерт в България на 17 юни в „Маймунарника". 

Известни със своята уникална комбинация от прогресив метъл и грув метъл, Jinjer се утвърдиха като една от иновативните групи на съвременната метъл сцена, с над 250 милиона стриймвания във всички платформи в световен мащаб, коментират организаторите.

Групата е основана през 2009 г. в Донецк, Украйна, и бързо привлича вниманието с вокалите на фронтдамата Татяна Шмайлюк. Освен нея, в състава на групата днес са Роман Ибрамхалилов (китара), Евгений Абдюханов (бас) и Владислав Уласевич (барабани).

Една от най-популярните им композиции – песента Pisces, получи голямо признание, след като беше включена в класацията на Metal Hammer за 100-те най-велики метъл песни н

Дега е роден в Париж през 1834 г. в заможно банкерско семейство, а истинското му име е Илер Жермен Едгар дьо Га. Баща му Огюст е банкер, а майка му Селестин е американка от Ню Орлиънс.

Още от дете Дега проявява артистичните с дарби, които баща му забелязва. Огюст е ценител и любител на изкуството и насърчава таланта на сина си да рисува, като често го води в парижките музеи. 

Дега получава класическо образование в лицея „Луи Льо Гран“ в Париж. През 1853 г., на 18-годишна възраст му се разрешава да копира италиански ренесансови картини в Лувъра в Париж. Създава няколко впечатляващи копия на Рафаел, като изучава и творбите на по-съвременни художници, като Жан Огюст Доминик Енгър и Йожен Дьолакроа. Обучава се в ателието на известния преподавател по изящни изкуства и художник Луи Ламот, който преподава традиционния академичен стил с акцент върху линията. Силно влияние върху Дега оказват и картините и фреските, които вижда по време на няколко дълги пътувания до Италия в края на 50-те години на XIX в.

През 1855 г. Дега е приет в Училището за изящни изкуства (École des Beaux-Arts) в Париж. Година по-късно той го напуска, за да прекара следващите три в пътуване, рисуване и учене в Италия. Младият художник копира творбите на великите ренесансови художници Микеланджело и Леонардо да Винчи, като става почитател на класическата линейност, която остава отличителна черта дори в най-модерните му картини.

През 1862 г. Дега се запознава с художника Едуар Мане в Лувъра и двамата бързо започват да си съперничат приятелски. Дега споделя пренебрежението на Мане към господстващата Арт институция, както и убеждението му, че художниците трябва да се обърнат към по-модерни техники и теми. До 1868 г. 

Актьорът и режисьор Валентин Ганев поставя „Веселата вдовица“ от Франц Лехар в Музикалния театър. Премиерата е на 8 март, съобщават от трупата.

„Дали защото това произведение и като сюжет, и като музика е забавно и доказано непреходно, или защото и вокално, и артистично, партиите на главните герои са сериозно предизвикателство, любопитството към този нов прочит на оперетата е факт“, коментират от артистичния екип.

На диригенския пулт, на 8 март, ще бъде Константин Илиевски, а на 9 март – Огнян Митонов. Сценографията е на Красимир Вълканов, а костюмите – на Боряна Семерджиева. Хореограф е Татяна Янева. Диригент на хора – Людмил Горчев. Марчо Апостолов е асистент

За първи път в България ще има истински Венециански карнавал, съобщават организаторите от Италианската търговска камара в България, с подкрепата на посолството на Италия, Италианския културен институт и област Венето.

Събитието е на 8 март в Централния военен клуб, в София. 

„Всички участници ще получат безплатно занаятчийска венецианска маска – реализирана и изрисувана на ръка от майстори от Лагуната, и ще присъстват на изпълнения на живо на венециански артисти и маски от комедия дел`арте. Музика, театър, танци и типичните за Карнавала шеги, изпълнявани от маскирани жонгльори и артисти на кокили, ще съпътстват вечерта с активното участие на културната асоциация La Maison du theatre (Театрална къща) от град Сан Микеле ал Таляменто. Събитието ще бъде съпътствано от изискан бюфет, придружен от изискани италиански вина“, разказ

Режисьорът на "Никога повече" Джъстин Балдони заведе дело срещу в. "Ню Йорк таймс" за клевета заради публикация, че е тормозил сексуално и се е опитал да очерни репутацията на звездата на филма Блейк Лайвли, съобщи Асошиейтед прес. 

Искът за 250 млн. долара е подаден във Върховния съд на Лос Анджелис и е поредният ход в разрастващия се скандал, който предизвиква голям отзвук в Холивуд. В него се твърди, че "Тю Йорк Таймс" и Лайвли са координирали клеветническа кампания срещу Балдони и деветимата негови колеги, подписали жалбата.  

"Ню Йорк таймс"  обяви, че планира "енергична защита" срещу иска. 

Сред ищците са главният продуцент на филма Джейми Хийт, продуцентската му компания Wayfarer Studios и експертът по кризисни комуникации Мелиса Нейтън, чието текстово съобщение е цитирано в заглавието на материала на вестника от 21 декември: "Можем д

Рапърът Дрейк подаде иск срещу дългогодишния си лейбъл "Юнивърсъл Мюзик Груп", обвинявайки го в клевета заради промотирането на песента Not Like Us на рапъра  Кендрик Ламар, с когото враждуват от десетилетие, предаде Ройтерс.

Канадският изпълнител твърди, че фалшивото обвинение в педофилия в песента е поставило него и семейството му в опасност. 

В жалба до федералния съд в Манхатън Дрейк казва, че песента е била предназначена да предаде конкретното, недвусмислено и невярно фактическо твърдение, че той е престъпник педофил.

Дрейк допълва, че това е довело до опити за проникване в дома му, което го е накарало да пътува с допълнителна охрана и да изтегли седемгодишния си син от началното му училище в Торонто.

Канадският рапър Дрейк и американският рапър Кендрик Ламар, който през 2018 г. получи награда "Пулицър" за музика, враждуват от около десет

Две изложби, представящи творчеството на японската артистка Йоко Оно, ще бъдат открити в Берлин в петък, съобщава ДПА.

92-годишната мултимедийна художничка е спечелила милиони почитатели по света със своите експериментални инсталации, обекти и филми.

Оно е вдовицата на Джон Ленън от "Бийтълс". Двамата се женят през 1969 г. и са добре познати със своята ангажираност към мира, музиката и изкуството, преди Ленън да бъде убит в Ню Йорк през 1980 г.

Изложба със заглавие „Йоко Оно: Музика на ума“ (Yoko Ono: Music of the Mind) ще бъде открита в музея „Гропиус Бау“ в центъра на Берлин, след като преди това беше представена в галерията „Тейт Модърн“ в Лондон и в западногерманския град Дюселдорф. Колекцията събира над 200 произведения на Оно.

Друга изложба, озаглавена „Йоко О

Дега става виден член на група авангардни художници, сред които са Мане, Пиер-Огюст Реноар, Клод Моне и Алфред Сисле, които се събират често в кафене „Гербоа“, за да обсъждат начините, по които могат да се приобщят към модерния свят. 

Срещите им съвпадат с бурни моменти във френската история. През юли 1870 г. избухва Френско-пруската война и Дега се записва доброволец в гвардията. По това време се простудява и губи част от зрението си. След края на войната през 1871 г. Парижката комуна завладява столицата за два ужасяващи месеца, но художника предприема продължително пътуване, за да посети роднини в Ню Орлиънс и да избегне възцарилия се хаос. 

По това време той вече не рисува академични сюжети, а се съсредоточава върху сцени от съвременния живот, като градски развлекателни дейност, конни надбягвания, перачки, певци от кафенета и балерини. Всичко това изобразено от радикална гледна точка.

Завръщайки се в Париж в края на 1873 г., Дега, заедно с Моне, Сисле и няколко други художници, създава „Анонимно дружество на художници живописци, скулптори, графици и др.“ (Société Anonyme des Artistes). Те се ангажират да организират изложби без контрола на Парижкия салон и да избягат от наложените строги критерии. Групата художници става известна като импресионисти и на 15 април 1874 г. правят първата изложба. 

През следващите 12 години групата организира осем такива експозиции и Дега участва във всички тях. Най-известните му картини през тези години са „Клас по танци“ (La Classe de danse, 1871), „Жената с вазата“ (La Femme à la potiche, 1872), „Абсент“ (L`Absinthe, 1875) и „Танцьорки, които тренират“ (Les danseuses au bar, 1877). През 1880 г. изработва и скулптурата „Малката четиринадесетгодишна танцьорка“ (La Petite Danseuse de quatorze ans), която е толкова натрапчиво изразителна, че докато някои критици я наричат гениална, други го осъждат като жесток за това, че я е направил. 

Въпреки че картините на Дега не са откровено политически, те отразяват променящата се социална и икономическа среда във Франция. Освен това изобразяват и широкото навлизане на жените на работното място.

Интересът му към балерините се засилва през 70-те години на XIX в. и до края на живота си той създава около 1500 творби на тази тема. Това не са традиционни портрети, а студии, които се занимават с движението на човешкото тяло, изследвайки физиката и дисциплината на танцьорите чрез използване на изкривени пози и неочаквани гледни точки. 

„Хората ме наричат художник на танцуващи момичета“, казва Дега на парижкия търговец на изкуство Амброаз Волар. „Никога не им е хрумвало, че основният ми интерес към танцьорките се състои в това да изобразявам движения и да рисувам красиви дрехи“.

В края на 80-те години на XIX в. зрението на Дега започва да се влошава все повече и той се съсредоточава почти изцяло върху танцьорки и голи тела, като с отслабването на зрението си се насочва към скулптурата.  

На по-късен етап от живота си художникът става мрачен и изпада в депресия, вероятно вследствие на все по-силната си слепота. 

Дега живее до началото на ХХ век и въпреки че през тези години рисува по-малко, неуморно популяризира творчеството си и става страстен колекционер на произведения на изкуството. 

През 1912 г. е принуден да напусне ателието в Монмартър, в което работи повече от двадесет години. Умира пет години по-късно, през 1917 г., на осемдесет и три годишна възраст.

Едгар Дега предпочита термина „реалист“ за описание на собственото си творчество. От техническа гледна точка той се различава от останалите импресионистите по това, че както казва историкът на изкуството Фредерик Харт, никога не възприема импресионистичната цветова петнистост и постоянно омаловажава тяхната практика да рисуват в пленер. 

Както самият Дега казва: „Това, което правя, е резултат от размисъл и изучаване на великите майстори. За вдъхновението, спонтанността, темперамента не знам нищо“. 

Въпреки това той е описван най-често като импресионист, отколкото като член на което и да е друго движение. Неговите сцени от парижкия живот, композициите му извън центъра, експериментите му с цветовете и формите го свързват именно с това значимо движение в света на художественото изкуство.

Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Покана за участие в третото издание на форума за съвременно визуално изкуство „Буна“
Третото издание на форума за съвременно визуално изкуство „Буна“ ще се проведе във Варна от 3 до 8 септември. На 30 април ще бъде отворена поканата за участие на артис ...
Осем автори се събират в изложбата „Какво ни свързва“
Осем автори с разнообразни идеи, концепции и естетически подходи, и работещи с различни медии, се събират в изложбата „Какво ни свързва“. Експозицията представя живопис ...
Меморандум за сътрудничество беше подписан между Столичната община и трите национални академии по изкуства
Меморандум за сътрудничество между Столичната община, Националната академия за театрално и филмово изкуство „Кръстьо Сарафов“, Националната музикална академия „Пр ...
Ангел Веселинов: В класическата живопис има безкрайни възможности за развитие
Класическата академична линия в рисуването е достатъчно сложна и има безкрайни възможности за развитие. Това сподели в интервю великотърновският художник Ангел Веселинов, който отк ...
Песента на Швеция за конкурса „Евровизия“ е сред фаворитите за победител
Швеция, най-успешната страна, която участва на конкурса „Евровизия“, разчупва имиджа си тази година и представя песен, която според експертите е способна да направи фур ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Над четири часа продължи тридесетото юбилейно издание на Великденското добруджанско надсвирване
Над четири часа продължи тридесетото юбилейно издание на Великденското добруджанско надсвирване в Генерал Тошево. С музикалния празник бе отбелязан вторият ден от Възкресение Христ ...
Рапърът Кен Карсън оглави за първи път класацията на „Билборд“ с албума си More Chaos
Американският рапър Кен Карсън спечели първия си №1 в класацията за албуми „Билборд 2000“ с последният си проект More Chaos, обяви сайтът на класацията. More Chaos, изд ...
„Грешници“ изпревари “Minecraft: Филмът“ и оглави боксофис класацията на Севeрна Америка
Историческият хорър филм „Грешници“ на Райън Куглър - режисьор на „Черната пантера“ и „Крийд“ и Майкъл Б. Джордан, изпревари мегахита „Min ...
Великобритания празнува 200 г. железопътен транспорт с масово гласуване за най-добра картина по темата
Масово гласуване определи краткия списък с най-харесваните произведения във Великобритания, свързани с железопътния транспорт, по повод 200-годишнината на съвременната железница, п ...
Общо 23 троянски художници представят свои творби в рамките на Пролетна изложба в галерия „Серякова къща“
Общо 23 троянски художници представят свои творби в рамките на Пролетна изложба в галерия „Серякова къща“ в планинския град. В експозицията са представени около 60 от н ...
Тикер в 05:00 ч.
Над четири часа продължи тридесетото юбилейно издание на Великденското добруджан ...
Начало Цветни аспекти
5864
Цветни аспекти

Днес се навършват 190 години от рождението на френския художник Едгар Дега

Публкацията е част от архивът на NRD2 Култура
| 19 Юли 2024, 12:54 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА

На 19 юли се навършват 190 години от рождението на един от най-значимите художници от епохата на импресионизма – Едгар Дега. Познат е не само с картините си на изящни балерини, но и с творбите си на скулптор. Той е от тези творци, допринесли за оформянето на пейзажа на изобразителното изкуство през следващите години. 

Дега е роден в Париж през 1834 г. в заможно банкерско семейство, а истинското му име е Илер Жермен Едгар дьо Га. Баща му Огюст е банкер, а майка му Селестин е американка от Ню Орлиънс.

Още от дете Дега проявява артистичните с дарби, които баща му забелязва. Огюст е ценител и любител на изкуството и насърчава таланта на сина си да рисува, като често го води в парижките музеи. 

Дега получава класическо образование в лицея „Луи Льо Гран“ в Париж. През 1853 г., на 18-годишна възраст му се разрешава да копира италиански ренесансови картини в Лувъра в Париж. Създава няколко впечатляващи копия на Рафаел, като изучава и творбите на по-съвременни художници, като Жан Огюст Доминик Енгър и Йожен Дьолакроа. Обучава се в ателието на известния преподавател по изящни изкуства и художник Луи Ламот, който преподава традиционния академичен стил с акцент върху линията. Силно влияние върху Дега оказват и картините и фреските, които вижда по време на няколко дълги пътувания до Италия в края на 50-те години на XIX в.

През 1855 г. Дега е приет в Училището за изящни изкуства (École des Beaux-Arts) в Париж. Година по-късно той го напуска, за да прекара следващите три в пътуване, рисуване и учене в Италия. Младият художник копира творбите на великите ренесансови художници Микеланджело и Леонардо да Винчи, като става почитател на класическата линейност, която остава отличителна черта дори в най-модерните му картини.

През 1862 г. Дега се запознава с художника Едуар Мане в Лувъра и двамата бързо започват да си съперничат приятелски. Дега споделя пренебрежението на Мане към господстващата Арт институция, както и убеждението му, че художниците трябва да се обърнат към по-модерни техники и теми. До 1868 г. 

Дега става виден член на група авангардни художници, сред които са Мане, Пиер-Огюст Реноар, Клод Моне и Алфред Сисле, които се събират често в кафене „Гербоа“, за да обсъждат начините, по които могат да се приобщят към модерния свят. 

Срещите им съвпадат с бурни моменти във френската история. През юли 1870 г. избухва Френско-пруската война и Дега се записва доброволец в гвардията. По това време се простудява и губи част от зрението си. След края на войната през 1871 г. Парижката комуна завладява столицата за два ужасяващи месеца, но художника предприема продължително пътуване, за да посети роднини в Ню Орлиънс и да избегне възцарилия се хаос. 

По това време той вече не рисува академични сюжети, а се съсредоточава върху сцени от съвременния живот, като градски развлекателни дейност, конни надбягвания, перачки, певци от кафенета и балерини. Всичко това изобразено от радикална гледна точка.

Завръщайки се в Париж в края на 1873 г., Дега, заедно с Моне, Сисле и няколко други художници, създава „Анонимно дружество на художници живописци, скулптори, графици и др.“ (Société Anonyme des Artistes). Те се ангажират да организират изложби без контрола на Парижкия салон и да избягат от наложените строги критерии. Групата художници става известна като импресионисти и на 15 април 1874 г. правят първата изложба. 

През следващите 12 години групата организира осем такива експозиции и Дега участва във всички тях. Най-известните му картини през тези години са „Клас по танци“ (La Classe de danse, 1871), „Жената с вазата“ (La Femme à la potiche, 1872), „Абсент“ (L`Absinthe, 1875) и „Танцьорки, които тренират“ (Les danseuses au bar, 1877). През 1880 г. изработва и скулптурата „Малката четиринадесетгодишна танцьорка“ (La Petite Danseuse de quatorze ans), която е толкова натрапчиво изразителна, че докато някои критици я наричат гениална, други го осъждат като жесток за това, че я е направил. 

Въпреки че картините на Дега не са откровено политически, те отразяват променящата се социална и икономическа среда във Франция. Освен това изобразяват и широкото навлизане на жените на работното място.

Интересът му към балерините се засилва през 70-те години на XIX в. и до края на живота си той създава около 1500 творби на тази тема. Това не са традиционни портрети, а студии, които се занимават с движението на човешкото тяло, изследвайки физиката и дисциплината на танцьорите чрез използване на изкривени пози и неочаквани гледни точки. 

„Хората ме наричат художник на танцуващи момичета“, казва Дега на парижкия търговец на изкуство Амброаз Волар. „Никога не им е хрумвало, че основният ми интерес към танцьорките се състои в това да изобразявам движения и да рисувам красиви дрехи“.

В края на 80-те години на XIX в. зрението на Дега започва да се влошава все повече и той се съсредоточава почти изцяло върху танцьорки и голи тела, като с отслабването на зрението си се насочва към скулптурата.  

На по-късен етап от живота си художникът става мрачен и изпада в депресия, вероятно вследствие на все по-силната си слепота. 

Дега живее до началото на ХХ век и въпреки че през тези години рисува по-малко, неуморно популяризира творчеството си и става страстен колекционер на произведения на изкуството. 

През 1912 г. е принуден да напусне ателието в Монмартър, в което работи повече от двадесет години. Умира пет години по-късно, през 1917 г., на осемдесет и три годишна възраст.

Едгар Дега предпочита термина „реалист“ за описание на собственото си творчество. От техническа гледна точка той се различава от останалите импресионистите по това, че както казва историкът на изкуството Фредерик Харт, никога не възприема импресионистичната цветова петнистост и постоянно омаловажава тяхната практика да рисуват в пленер. 

Както самият Дега казва: „Това, което правя, е резултат от размисъл и изучаване на великите майстори. За вдъхновението, спонтанността, темперамента не знам нищо“. 

Въпреки това той е описван най-често като импресионист, отколкото като член на което и да е друго движение. Неговите сцени от парижкия живот, композициите му извън центъра, експериментите му с цветовете и формите го свързват именно с това значимо движение в света на художественото изкуство.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Покана за участие в третото издание на форума за съвременно визуално изкуство „Буна“
Осем автори се събират в изложбата „Какво ни свързва“
Меморандум за сътрудничество беше подписан между Столичната община и трите национални академии по изкуства
Ангел Веселинов: В класическата живопис има безкрайни възможности за развитие
Песента на Швеция за конкурса „Евровизия“ е сред фаворитите за победител
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Април
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Калейдоскоп
Над четири часа продължи тридесетото юбилейно издание на Великденското добруджанско надсвирване
Творчески отражения
Рапърът Кен Карсън оглави за първи път класацията на „Билборд“ с албума си More Chaos
Тонът на времето
„Грешници“ изпревари “Minecraft: Филмът“ и оглави боксофис класацията на Севeрна Америка
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.